Gå til innhold

32 eller 64 bits når man bare har 2GB Ram?

hans A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si du må nesten ta en oppveing. Nå kjører jeg 64-bit Windows 7 Professional, og har følgende programmer i gang:

Spotify, Visual Studio, Opera og MSN. Jeg bruker 1.27 GB RAM.

Jeg har ikke tweaket noen services eller noe for å minke forbruket.

Men dersom du spiller mye spill eller andre krevende programmer, så kan det være greit å ha litt mer fri. Men jeg tror nok ikke at 64-bit egentlig krever dobbelt så mye RAM. Tror det er en overdrivelse på gang her.

Dersom du derimot har tenkt til å oppgradere, kan det være greit å ha 64-bit først som sist hvis du kjøper OEM (penger spart er penger tjent, som du kan drikke opp eller noe istedet)

Hvis du har fullversjon er det jo bare å bytte senere.

Lenke til kommentar

Nå er det relativt hvor mye ram man bruker.

Ledig ram er lite nyttig i seg selv så OS kan ta denne plassen og legge ting der du ofte eller nylig bruker så totalopplevelsen blir raskere slik du bruker pcen.

Det betyr ikke at den må bruke så mye og at du ikke har noe til overs til andre ting.

Lenke til kommentar

Jeg synes min win7 proffessional går tregt med 2GB. Mulig det er andre ting som gjør at det går sakte, men jeg holder en knapp på rammen.

Det går en del bedre når jeg har en flash stick i for å booste windows.

Nå har jeg ikke prøvd 32 bit så kan godt vere det bare er win7 som er tregt i og med at jeg er vandt med xp på denne maskinen. Som jeg mest sannsynlig kommer til å gå tilbake til. Muligens som dualboot.

Lenke til kommentar

Vell 4 er dobbelt så mye da så det gjør vell en ganske stor forskjell. :p

Jeg får for eksempel litt forsinkelser når jeg skal åpne mapper i explorer. I xp er det bare bang bang bang når jeg klikker på ting. Og det blir litt bedre med minnepinnen i win 7, men ikke like bra som det var i xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...