hans A Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ser at man kan velge å legge inn 32 eller 64 bit på oppgraderings ver av Win7. Men jeg har for tiden bare 2 GB Ram. Så jeg lurer på om det kan være best å legge inn 32 bit varianten til å begynne med? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det gjør du som du vil med, det kan være greit med tanke på drivere osv om du har noe eldre utstyr selv om win 7 kan kjøre eldre drivere ved å lure seg selv under install. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg tenker mer på rammen. 32 bit krever 1GB, mens 64 bit krever 2GB. Så tanken går jo dit hen at man har mer ledig minne ved bruk av 32 bit. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg vil si du må nesten ta en oppveing. Nå kjører jeg 64-bit Windows 7 Professional, og har følgende programmer i gang: Spotify, Visual Studio, Opera og MSN. Jeg bruker 1.27 GB RAM. Jeg har ikke tweaket noen services eller noe for å minke forbruket. Men dersom du spiller mye spill eller andre krevende programmer, så kan det være greit å ha litt mer fri. Men jeg tror nok ikke at 64-bit egentlig krever dobbelt så mye RAM. Tror det er en overdrivelse på gang her. Dersom du derimot har tenkt til å oppgradere, kan det være greit å ha 64-bit først som sist hvis du kjøper OEM (penger spart er penger tjent, som du kan drikke opp eller noe istedet) Hvis du har fullversjon er det jo bare å bytte senere. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Har x64 W7 med 2GB RAM og bruker mellom 6-700 og 900MB RAM når jeg kjører Chrome, MSN, Avira AntiVir og andre bakgrunnstjenester. Har tweaka litt men ikke mye. Kjører med Aero med minimum effekter btw. Ikke dedikert skjermkort. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Nå er det relativt hvor mye ram man bruker. Ledig ram er lite nyttig i seg selv så OS kan ta denne plassen og legge ting der du ofte eller nylig bruker så totalopplevelsen blir raskere slik du bruker pcen. Det betyr ikke at den må bruke så mye og at du ikke har noe til overs til andre ting. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg synes min win7 proffessional går tregt med 2GB. Mulig det er andre ting som gjør at det går sakte, men jeg holder en knapp på rammen. Det går en del bedre når jeg har en flash stick i for å booste windows. Nå har jeg ikke prøvd 32 bit så kan godt vere det bare er win7 som er tregt i og med at jeg er vandt med xp på denne maskinen. Som jeg mest sannsynlig kommer til å gå tilbake til. Muligens som dualboot. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hømmm... kanskje det er RAM-en. Jeg kan ihvertfall ikke tenke meg et sekund å gå tilbake til XP. Jeg har 64-bit med 4 GB RAM. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Vell 4 er dobbelt så mye da så det gjør vell en ganske stor forskjell. Jeg får for eksempel litt forsinkelser når jeg skal åpne mapper i explorer. I xp er det bare bang bang bang når jeg klikker på ting. Og det blir litt bedre med minnepinnen i win 7, men ikke like bra som det var i xp. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Nå har jeg lagt inn både 32 og 64 bit på 2 forskjellige disker. Så får man se i praksis hva som er best for 2 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå