Gå til innhold

zzzzummelyd ved tilkobbling av laptop til stereo

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette er normalt. Jeg har hørt det før.Vet ikke om det er noe å gjøre med.Har nettopp prøvd en ny ganske lang kabel som jeg kobbler mellom pc og stereo'n.Den er vel ca 15 meter kanskje.Da jeg spiller av musikke eller ikke så høres en ganske jevn fin dur gjennom høyttalerne.Så trakk jeg ut strømforsyningen på laptopen.Da forsvant det. Har faktisk vært borti dette noen ganger før på andre apparater.at strømforsyningen kan forårsake slike summelyd.

Ihvertfall så er det ikke slik durelyd på en tilsvarende kabel som er bare 1,5 meter. Men lurte bare på om noen visste kan dette kommer av og om det er noen lure triks annet enn å kjøre på batterier hele tiden,for å fjerne denne lyden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det ble flere poster ved et uhell,slettet de nå.

Ja jeg tror også det kan være noe med jordingen.For meg ser det ut til at det da må være noe med kontaktene.Kanskje det er stereoen som ikke er jordet skikkelig da den kontakten står i en slik flere-i-ett kontakt som kanskje ikke er jordet.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått det så liker ikke forsterkere dobbel jord, og siden de får en jord fra før så bør du kutte jorden på laptoppen din. Skaff deg en enkel forgrener/skjøtekontakt uten jord så skal du se det hjelper.

PS: for å få verifisert teorien min om dobbel jord, spør på lyd-delen av forumet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...