litenfyr Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hei, kjøpte nytt trådløst modem/ruter i dag for det gamle tok kvelden. men jeg får ikke åpnet porter, eller det står at de er åpne men utorrent funker ikke forde, har ikke noe connection, prøver savage2 og, og der kommer ingen servere opp, poker klienten min funker heller ikke. det er veldig irriterende, er det noen måter og åpne alle porter? eller gjøre sånn at den veit hvem porter jeg bruker? har skrudd på upnp eller hva det heter men uten effekt. veldig irriterende problem. -Litenfyr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 UPNP må også være aktivert i operativsystemet og i programmet du bruker. Det er mulig at din ISP sperrer portene dine (de kan gjøre det dersom maskinen din sender ut trafikk pga virus e.l.). Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) men da hadde jeg vel fått beskjed om det av isp? holder det ikke ha på upnp i utorrent? og det er en nyformatert pc, så tviler den sender ut noen virus eller annet dritt og i vista er vel nettverksøk det samme som upnp? etter det jeg leste fort hvertfall Endret 30. desember 2009 av litenfyr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) ISP sender mail om dette og hvis portene er sperret, så mottar du ikke mail Alså du vil finne den ved å gå via webmail. UPNP heter vel network discovery eller noe sånt i nyere Windows. Den må aktiveres i OS før den vil fungere. Edit: http://www.mydigitallife.info/2007/02/12/t...-windows-vista/ Endret 30. desember 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 jess, det heter nettverkssøk på norsk os.men noen som veit hva jeg skal gjøre for og åpne porter? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Med network discovery skal det skje automatisk hvis det er aktivert i router, OS og program. Bruk porttesteren i utorrent til å sjekke om porten til utorrent er åpen. Lenke til kommentar
litenfyr Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 de er ikke åpnet, men i ruteren(nat) så har jeg åpnet de, er det ikke det du skal da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvis du har UPNP aktivert, så behøver du ikke åpne porter manuelt i routeren i tillegg. Det skal jo uansett ha fungert hos deg nå? Potensielle problemer: Softwarebrannmur (sjekk unntaksregler) Har du flere routere, routermodem eller iptelefoniadapter som kan blokkere? ISP, som nevnt før. I tillegg finnes det noen programmer med antivirus + brannmur som kan skape trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå