Guggle Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg har en slik Seagate Baracuda som bilde viser. Det har seg slik at guttungen har sittet litt ved maskina og kom til skade for å velte den, slik at den datt ned fra skrivebordet. Den lyser forsatt, men den vil ikke reagere på datamaskinen eller vises i enhetsbehandling. Det skal legges til at eg har prøvd andre kabler og andre maskiner. Så spørsmålet mitt er om jeg må begrave denne harddisken, eller om det er håp for å få ut innholdet? Eventuelt hva trenger jeg av utstyr om jeg kan gjøre det selv eller må til (f.eks datahjelpen på elkjøp) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det eneste man kan gjøre selv er å plukke ut disken og koble den som en vanlig interndisk. Da eliminerer man eventuelle feil på USB interface. Men det er vel selve disken som er mest følsom for støt. Proffene kan antagelig redde data, men slikt er dyrt. Lenke til kommentar
Guggle Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Det eneste man kan gjøre selv er å plukke ut disken og koble den som en vanlig interndisk. Da eliminerer man eventuelle feil på USB interface.Men det er vel selve disken som er mest følsom for støt. Proffene kan antagelig redde data, men slikt er dyrt. Jeg har demontert denne og prøvd å kjøre den uten alt det stæsjet rundt. Når jeg setter i strøm og usb kabelen, kommer det en murrelyd med korte pauser. Virker som den ikke får startet opp eller noe slikt. Kan det da være fare for at all data rett og slett ikke er til å redde? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Når disken ikke kommer opp i Diskbehandling så er det ingenting du kan gjøre selv. Da må det spesialutstyr til. Slike disker skal man aldri bruke for å lagre ting permanent. Man må ha backup, dvs lagre ting flere steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå