Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]CPU 100% - NormanSS som ikke virker?

Anbefalte innlegg

Maskinen med WinXP Norman Security Suite fungert perfekt igår, men da jeg gikk i fra den glemte jeg å plugge i kontakten så den slo seg av pga for lite batteri. Da jeg startet opp senere tok det 10 min å starte opp, Norman ble ikke startet. Maskinen bruker 100% CPU neste hele tiden og kan ikke utføre noen oppgaver. Jeg får heller ikke logget på nettet (trådløst) får bare beskjed om at den ikke mottar IP-adressen/gyldig IP-adresse. Det er ikke noe galt med nettet/modem for jeg sitter nå med en annen pc og den koblet jeg opp helt uten problem.

Fikk mistanke om virus så jeg startet i sikkermodus og kjørte dyp-scan med Malware-bytes, denne fant kun noen trace-cookies som ble slettet. Jeg har også kjørt systemgjenoppretting uten hell. :nei:

Googlet litt for jeg fikk beskjed om at programmet zandaslittlehelper.exe ikke svarte og måtte avsluttes. Etter litt om og men fant jeg ut at zlh.exe, zanda.exe og nprosec.exe (som bruker 100% av CPU) er knyttet til Norman og at problemet mest sannsynlig er knyttet til Norman. Har funnet mange tips på hvordan andre har fikset tilsvarende men ingenting har nyttet så langt. Prøvde å avinstallere Norman, men det skjedde et eller annet under avinnstallering slik ar Norman-ikonet er bort i listen over fjern/legg til program og jeg finner ikke noen av filene. Like fullt ser jeg at zlh.exe og nprosec.exe bruker 100% av CPU. Har prøvd å åpne Norman via Start - Alle Program, men det går ikke, maskinen bare henger seg. Frå heller ikke avsluttet prosessene via Oppgavebehandling.

Har som sagt en mistanke om at det er NormanSS som skaper problemer og at et er det som gjør at jeg ikke får logget på nettet heller. Håper noen kan svare meg på hvordan jeg kan kvitte meg med alle spor av Normann og få maskinen opp og gå igjen. Har som sagt heller ikke nettforb. på problemmaskinen, så evt prog må lastes ned via annen maskin. Trenger også enkel forklaringer for jeg er ikke så veldig dreven i data :blush:

P.S: Får ikke av innstallert Norman i sikker modus, selv om jeg ser at dette er foreslått flere plasser.

Endret av Lillemy71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned DelNVC5.exe fra nettsiden til Norman

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/no

Hjelper ikke det, kan du forsøke Revo Uninstaller Pro

http://www.revouninstaller.com/

Revo Uninstaller Pro skal ha en funskjon kalt Forced Uninstall. Kort forklart så er dette en funskjon som avinstallerer programmer som ikke har blitt skikkelig avinstallert.

NOTER: Jeg har selv ikke brukt Revo Uninstaller Pro. Så jeg kan ikke med sikkerhet si at Forced Uninstall funksjonen virker.

Lenke til kommentar
Du kan laste ned DelNVC5.exe fra nettsiden til Norman

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/no

Hjelper ikke det, kan du forsøke Revo Uninstaller Pro

http://www.revouninstaller.com/

Revo Uninstaller Pro skal ha en funskjon kalt Forced Uninstall. Kort forklart så er dette en funskjon som avinstallerer programmer som ikke har blitt skikkelig avinstallert.

NOTER: Jeg har selv ikke brukt Revo Uninstaller Pro. Så jeg kan ikke med sikkerhet si at Forced Uninstall funksjonen virker.

Takker for raskt svar. Prøvde nedlastningen fra Norman uten hell, men fikk et tips om å ta en ny systemgjenoppretting og gå et par minst en uke tilbake i tid. Det gjorde jeg og plutselig virket Norman igjen. Har tydeligvis lastet ned en virusdef eller noe som har kræsjet systemet. Så nå har jeg avinnstallert Norman og da kom jeg også på nett uten problem. Har også lastet ned den nyeste versjonen av Norman så nå virker det forhåpentligvis. Bruker Norman siden jeg har denne gratis fra nettleverandør, men har hørt at det finnes gratis antivirus prog. som er bedre, så kanskje jeg prøver det så slipper jeg unna dette en gang til. :p

God nytt år :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...