tacomodo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Sitter og prøver sette sammen noen deler til en stue-PC, men jeg får ikke liv i maskina. Kort spurt for de som ikke gidder lese mer - det jeg lurer på er om det skal pipe når man ikke har i prosessor? Jeg har prøvd å boote med kun prosessor i hovedkortet (24pin + 4pin strøm på også), men ikke da engang piper det fra PC-speakern. Viftene starter opp og det lyser i noen lys, men ingen pip, intet skjermbilde, osv. Så for å til slutt konkludere med at hovedkortet er busta lurer jeg på om det faktisk skal pipe når selv prosessoren er tatt ut. Skal det pipe, men ikke gjør det så er det vel hovedkortet. Har også prøvd reset jumpern. Endret 30. desember 2009 av tacomodo Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Pipingen er feilkoder som skal fortelle deg hva som er feil. En av disse feilene er manglende prossessor, en annen er manglende skjermkort, en tredje er feil på RAM osv osv. Du finner de ulike feilkodene på google. Mulig de varierer fra HK til HK. Kort sagt: JA, det skal pipe når du ikke har i CPU Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Manglende CPU vil ikke medføre noe pip. All logikk som skal håndtere feilsituasjonen (og gi lyd til høytaler) mangler. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Etter en masse googling var det det jeg også konkluderte med. Ingen piping uten CPU. Det ordnet seg til slutt. Tok ut hele batteriet til slutt og da fungerte den igjen. Nyttet ikke bare med reset jumpern av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå