Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For anamorf film->video-overføring, skal du for at det skal være 100% riktig, filme med anamorf linse. :)

Men du kan jukse deg til anamorfi også, ved å klemme sammen bildet. Det blir jo egentlig det samme som anamorf overføring av film, men du får vel (?) ikke oppløsningsbonusen med på kjøpet.

Hva er du har tenkt deg, forresten? Prøv å være så detaljert som mulig, da er det enklere å skissere en løsning. Avhengig av behov, så trenger du ikke dyre løsninger for å konvertere film til f.eks dvd-standard.

Lenke til kommentar
Hva er du har tenkt deg, forresten? Prøv å være så detaljert som mulig, da er det enklere å skissere en løsning. Avhengig av behov, så trenger du ikke dyre løsninger for å konvertere film til f.eks dvd-standard.

Ok. Jeg ser at en del sony-kameraer kommer med en såkalt 16:9-modus. Finnes det da et rimelig program som gjør at jeg får resultatet ut uten svarte striper oppe og nede etter redigering?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært borti noen av de rimeligere programmene som har 16:9 mulighet. Tror nok du må opp på løsninger som Edition eller Premiere for å kunne ha muligheten til det.

De andre løsningene kan du bruke 16:9 film for å redigere og spille tilbake til kamera og fortsatt ha 16:9 formatet intakt, men det som er ulempen, er at alle effekter og titler som legges på vi da være laget i 4:3 og vil bli dradd i forhold til bildet på en Widescreen skjerm. Ikke veldig pent om du spør meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...