harrietty Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg har en Steinheil teleconverter som jeg fikk fra ett gammelt Pentax kamera, og en eldre 75-150mm linse. Jeg bruker dette til et nytt Pentax K-M kamera, men har problemer med teleconverteren. Kamera vil ikke ta bilde så lenge teleconverteren står på. PÅ skjermen står også en F og blinker, i håndboken kalles denne for en Blænde. Er det noen instillinger som mangler for at jeg skal få den til å fungere? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Teleconverteren er gammel og "stum", og nyere kamera liker å "snakke" med alt utstyr som festes på. kamera vet derfor ikke at det er noe festet på og lurer derfor på hvorfor i huleste du prøver å ta bilder uten objektiv. Du kan kanskje få det til å funke om du skrur kamera på helmanuell modus "M?" og velger blendeverdi og lukkertid selv. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 På mitt K20 er det en innstilling i menyen som heter Using aperture ring som må være aktivert for å bruke gammel analog opptikk..... Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Og den må også være aktivert på K-m. Av erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå