Substitute Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Canon ip2600 får ikke skrevet ut i Vista Home Premium 32 bit service pack 2. Brannmur er av. Printeren er helt ny. Blekkpatroner er helt nye. Dette har jeg prøvd: - installert cd med drivere fra canon. - fungerer ikke - oppdatert drivere fra nett - fungerer fortsatt ikke - avinstallert drivere og brukt windows update og installert drivere der - uendret resultat - koblet printeren til pc med vindows7, latt windows installere enheten automatisk - alle funksjoner på printeren fungerer da helt fint, men det hjelper så lite når de som har printeren har vindows vista og skal fortsatt ha dette. - restartet Vista og prøvd forskjellige usb kontakter, skrudd printer av og på, i statusen i vista står det at printeren er online. Når jeg skrur printeren av så står det at den er offline, så det ser ut som signalgangen fungerer, men at det er noe problemer med driveren, men kommer ikke på noen nye drivere å bruke. - feilmeldingen jeg får er at jeg må sjekke tilkoblingen til printeren. Alle nye forslag taes imot med takk. Endret 30. desember 2009 av Substitute Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Kan det være at det skjedde noe feil første gangen det ble installert, og at det ligger i registeret og forsvinner ikke selv om jeg avinstallerer. I så fall hvor kan jeg få tak i et program som er litt grundigere og fjerner alle spor slik at jeg kan starte fra begynnelsen? Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg brukte systemrestore og satte systemet tilbake til før jeg prøvde å innstallere skriveren for første gang, og prøvde å installere på nytt med samme resultat. Fikk det fortsatt ikke til. Har ingen ide om hva som kan gjøres nå. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har du prøvd en annen USB kabel? Tom Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Ja har prøvd to forskjellig kabler. Det var samme resultat... Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så stor forskjell på Vista og Win7. Kan det være at det er pc'en som det er noe galt med, og ikke operativsystemet. Den pc'en som blir koblet til er en Athlon 64 1 år gammel ca med 4 gb ram, mens windows7 pc'en er en intel core2 med 3gb ram. Åh, det er bare så irriterende! Jeg er desperat. Noe jeg har oversett? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Kan være noe rart med den USB utgangen du bruker. Virker andre USB ting på samme port? Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Den har 4 usb porter, har prøvd alle og minnepinne fungerer i de. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Da mistenker jeg at det Vista som har borket seg selv et eller annet sted. Hvis du kjenner linux, så kan du boote en live distro og se om du får skrevet ut derfra. Tom Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Nei jeg kjenner ikke Linux, men jeg skal ta pc'en med og prøve den på en annen printer og se om det går, da får jeg i hvert fall sett om det bare er konflikt med denne printeren og ikke alle. Skulle ikke forundre meg om Vista er den store stygge ulven, nok en gang... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Skulle ikke forundre meg om Vista er den store stygge ulven, nok en gang... Jeg blir ikke overrasket, jeg heller. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg prøvde å koble til en annen printer. Denne gang en HP printer som stod og fungerte på en annen pc, men fikk den ikke til å fungere.... Så irriterende... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er vel bare å innse fakta. Det er mulig det hjelper å wipe disken og reinstallere Vista. Men da blir det mye styr med backup og legge tilbake pgrammer osv. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Ja det er nok det. Jeg er på besøk hos noen som ikke akkurat bor sentralt, og jeg forlater herfra i morgen, og synes det blir litt vel mye styr å reinnstallere hele greia. Jeg er så glad at jeg har kvittet meg med Vista på mine pc'er. Takk for hjelpen. Ikke alt vi klarer å løse, men en lærer ett og annet triks på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå