Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn skrur seg av 3-4 sekunder etter jeg skrur den på.

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med den stasjonære PCn... Når jeg skrur den på nå, så skrur den seg av med engang nesten. Den rekker ikke engang å komme frem til hovedkort-logoen.

Lang versjon:

Det startet med at PCn skrudde seg av helt tilfeldig uten forvarsel for noen uker siden. Jeg tenkte ikke så mye over det da, siden det skjedde så sjelden. For to uker siden skrudde den seg av oftere og oftere og til slutt fikk jeg ikke engang starta den, altså den skrudde seg av med engang som den gjør nå.

Jeg "rota" litt rundt inni. Altså... Rensa for støv, sjekka ledninger, så etter fysiske tegn på noe som var ødelagt. Alt så fint ut. Men den boota fortsatt ikke. Så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å boote etter jeg plugga ut en og en harddisk. Har 4 stykk. Plugga ut den ene, boota. Ikke no... Putta inn igjen, tok ut en annen, boota.. Ikke no. Og forstatte til den siste. Etter jeg hadde tatt ut den siste så funka alt som det skulle. Boota opp. Og PCn var på leenge. Over natta. Alt så ut til å funke. Så dro jeg på ferie. Kom tilbake i på mandag. Har brukt PCn hyppig frem til i dag, hvor den altså er tilbake på at den ikke vil boote.

Kort versjon:

Hadde samme problem jeg har nå for noen uker siden. Det så ut til å løse seg ved at jeg koblet den ene harddisken. Alt funket. Dro på ferie. Kom tibake på mandag. Har brukt PCn helt til i dag. Problemet er tilbake. Først skrudde den seg av med store mellomrom. Så ble det hyppigere og hyppigere. Nå vil den ikke engang starte opp. Skrur seg av ettger 3-4 sekunder.

Jeg aner ikke hva det er. Men det har jo antakelig noe med strømmen å gjøre.. At et eller annet ikke får nok strøm. Jeg vet at det ikke er varme-relatert for jeg har sjekka tempen på alle vitale komponenter. Jeg kan med ganske sikkerhet si at det ikke er GPUn det er noe feil med, da ville jeg nok sett andre tegn til det før.

EDIT: Glemte helt å si at når PCn skrur seg av, så må jeg ta ut strømkontakten og putte den inn igjen for at den i det hele tatt vil starte igjen. Trykker jeg på power knappen uten å ha gjort det så skjer ingenting.

Noen som har noen forslag? Det jeg tenker nå er at jeg kjøper en ny PSU... Men vil høre hva andre har å si først. Dumt å bruke penger på en ny PSU hvis det ikke hjelper.

Takk på forhånd.

God Jul og Godt Nyttår.

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt ut noen koblinger til unødvendige ting i PCn. Sånne ekstra USB innganger og ekstra lydinganger osv. Og kobla ut DVD-rommen. Vet de ikke burker mye strøm, men ville bare teste å se om det funka. Funka faktisk i noen minutter. PCn starta og var på i rundt 15 min. Så slokka den. Nå ern dævv igjen. Finner ingen tegn til fysisk slitasje/skade noen sted i PCn. Og alle vifter går som de skal. Det er rett og slett ingen tegn til at den driver på som den gjør.

Veldig frustrerende. Men det virker rart hvis det er PSU'n. Siden PCn faktisk har starta opp et par ganger og funka som den skal. Har lite lyst å bruke penger på mer enn det som er ødelagt, men er jo vanskelig å finne ut.

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...