Gå til innhold

nok en Hvillken type twin-tip ski skal jeg velge -tråd

s1lVa

Anbefalte innlegg

Jeg har stått i 3 år på snow blades.

jeg er 183cm og 75-80 kg.

leide twin-tip for første gang i går. prøvde 145cm lange så overgangen ikke skulle være så brå, og dette gikk kjempebra.

jeg har lyst på ca 160 lange ski, høres dette ut som en grei lengde?

bruksområdet: alt mulig, mest løssnø og preparerte bakker, Men skal prøve på triks etterhvert som jeg blir bedre.

prisklasse ca 3000-5000. trenger ski og bindinger

jeg har gått innom 2 butikker, men jeg har møtt på 'selgere' med middels erfaring begge gangene, som har vært mest int. i å selge meg det de har på lager, dette var ikke store butikker, så utvalget var magert.

derfor spør jeg her. sett på vølkl ledge på nettet, men ønsker andre synspungter

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

men hvordan føles twintip i motsetningen til blades? tok du midtstiltmontering? for jeg er vel egentlig ganske lik. har stått på blades i 2 år og skal få meg twintip. Hvordan føles vanlig kjøring og slikt med midtstilte twintip sammenlignet med snowblades? trenger svar så fort som mulig!

Endret av lordeagle
Lenke til kommentar

Blades føltes ut som lekeski, rett og slett. Det gir sånn ca null skifølelse i forhold til Twintip, sånn at det er sagt ;) Midtstillte ski er kun nødvendig om du railer og hopper mye, kjører du også en del off-piste trenger du ikke midtstillte.

Lenke til kommentar
Blades føltes ut som lekeski, rett og slett. Det gir sånn ca null skifølelse i forhold til Twintip, sånn at det er sagt ;) Midtstillte ski er kun nødvendig om du railer og hopper mye, kjører du også en del off-piste trenger du ikke midtstillte.

men sånn, hvordan føles midtstilte ski? fordi de som jobbet på xxl og sånt sa at du mistet carving følelsen når du tok midtstilte. hvor kjennes det ut? jeg har tenkt til å begynne å raile litt og hoppe litt.... men er det virkelig en stor forskjell på midtstilte og bakstilte? hva foreslår du egentlig?

Lenke til kommentar
Mister nok carving følelsen ja, men hva skal du med den? Vil du ha carving følelse, så kjøper du enkelt og greit carvingski. Jeg anbefaler midtstilte om du renner endel baklengs, vil lære og hoppe/raile.

jeg tror jeg satser bakstilte bindinger, det er vel ikke så stor forskjell når du tar triks vel? blir det vanskeligere? hvis jeg har forstått rett så får du bedre balanse med midtstilte

Lenke til kommentar

Man får bedre kjøreegenskaper når man renner baklengs, lettere på rails og bedre balanse på hopp. Men det er dårligere og kjøre pudder ;) Nå vet jeg ikke hvor dreven du er på ski, men jeg har hvertfall ikke større svingeproblemer med midtstilte en på bakstilte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...