Din_Laban Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er ofte bedre å ha et stativ som fungerer godt, enn å ikke ha et i det hele tatt. Kjør på Thomhess!! -tenk deg at du egentlig ønsker deg en BMW i 5-serien, men kjøpte en i 1-serien. Ikke noe dårlig kompromiss, det. Litt sånn er det nå også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er ofte bedre å ha et stativ som fungerer godt, enn å ikke ha et i det hele tatt. På den andre side, har du et ustøtt stativ, så kan du like gjerne la være ... Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ikke bry deg så mye om stativet Trådstarter. Jeg har fotografert i 30 år omtrent, og det er ytterst sjelden jeg har behov for et av stativene jeg har. Enten det er tripod eller monopod. Det er jo selvfølgelig rett det som står over, skal man først ha stativ så bør det være et godt stativ. Kos deg med den pakka du har kjøpt, det fungerer sikkert ypperlig. Etter hvert kan du vurdere å kjøpe deg noe mer snasen optikk, men bruk det du har en stund først. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Takk for alle svar! Jeg hadde nok ikke klart å bestemme meg for hva eller i det hele tatt så fort om jeg ikke hadde fått hjelp. Nå er det bare to siste ting jeg lurer på; En ting som egentlig ikke har så mye med kamera å gjøre er hvor lang tid posten bruker? Jeg sitter her og venter, og utifra meldingene jeg har fått fra DustinHome har det gått fort. Jeg har også sporet opp pakken og der står det at den er blitt innlevert og videresendt fra terminal. Det er ikke så langt mellom postkontoret og terminalen, så jeg lurer på om det til tross for at jeg ikke har fått henteseddel lønner seg å gå og oppgi navn og sendingsnummer for å få den. Jeg skal bort i helgen, og det er en ypperlig anledning til å prøve ut kameraet. Den siste tingen jeg lurer på er egentlig noe jeg har spurt om før, men som jeg prøver meg på nytt med, og dette gjelder fotobøker. Har noen noen fler forslag enn de som allerede er nevnt? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tja... -du kan spore pakken, og når det står ankommet postkontor så er den fremme. Posten kan være rask, og ikke fullt så rask... -sørpå tåler man jo ikke sne og vinter, så det kan hende ting ikke går så kjapt da, med lastebiler på tverra av veier osv. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Har du pakkenummeret kan du søke hos posten,har den ankommet postkontoret kan du skrive ut en hentelapp. Jeg har post i butikk,normalt så får butikken inn forsendelser kl 09.00/17.00 så hvis jeg ser på pakkesporing 17.30 og utover kan jeg hente pakken samme kveld. Hvis pakker kommer fra utlandet kan du søke her. Endret 5. februar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Ja, jeg var netopp på postkontoret og de sa at jeg måtte vente meg den i morgen. Nå er jeg på vei på helgetur så jeg får hentet den på mandag. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Har fått hentelapp i posten i dag, så da gleder jeg meg til i morgen. Skal bli bra å få tatt noen bilder. Om noen her har noen tips til en nybegynner som meg, så tar jeg gjerne imot. Har hørt det skal ligge noen guider her på nettet, men vet ikke hvor jeg skal lete, eller kanskje om det finnes noen innføringsvideoer om kameraet. Endret 7. februar 2010 av Thomhess Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Lykke til med nytt kamera! Den viktigste er kanskje Guide: Blender, lukker(tid), ISO og litt til... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du kan også scrolle deg til toppen av denne siden,der finner du et linkefelt div.guider. Du kan også prøve deg på dråpebilder og månebilder,du finner masse informasjon om innstillinger i respektive tråder. Og forresten,gratulerer på forskudd Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Da var kameraet mottatt,og jeg er svært fornøyd. Jeg får vel legge ut noen av de bedre bildene mine etterhvert som de kommer. Nå gleder jeg meg til jeg virkerlig kommer godt inn i det. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Gratulerer. Det var morsomt å høre. Da er det bare å knipse i vei. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Det er forresten noe jeg stusset på. Sammen med speilrefleksen så fulgte det med en CD med noe programmer så jeg kan overføre bildene til data. Er det nødvendig? Jeg har allerede bildeprogram (Aperture 2) der jeg kan overføre bilder fra kamera, også har jeg SD-kort slot på Mac'en. Er det nødvendig å installere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Det er forresten noe jeg stusset på. Sammen med speilrefleksen så fulgte det med en CD med noe programmer så jeg kan overføre bildene til data. Er det nødvendig? Jeg har allerede bildeprogram (Aperture 2) der jeg kan overføre bilder fra kamera, også har jeg SD-kort slot på Mac'en. Er det nødvendig å installere? Nei, det tror jeg ikke. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Hva følger med da? ViewNX er ikke vits å bruke, men om det er for eksempel Camera Control Pro, er det noe annet. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Om du knipser Nef så kan det være lettvint å kjøre ViewNX. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Jadda, jeg kan vel legge ut noen av de hittil bedre. Jeg er ikke sikker på om dette er ett av de bedre, jeg har tatt en del stappbilder, men jeg tok bare en av mange. Dere får vel tenke selv. Jeg kan sikkert legge ut fler etter hvert. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Det er bare ¨knipse i vei. Les litt i bruksanvisningen angående fokuspunkter, ta mange bilder av samme motiv. Det er alltid ett som er bedre enn de andre. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Grattis, en bra startpakke det der Ingen vits i å tenke annerledes. "Stativmafian" er på plass ser jeg. Når og hvis jeg bruker stativ er det et til Nillepris uten fancy navn. Veier null, ser billig og deilig ut, er Harryfarga og støtt som et fjell. Hva mer kan man ønske seg? Dessuten finnes det tusenvis av helt gratis og naturlige stativer i naturen som bare venter på å bli brukt. Bruk senere sparte kroner på objektiver med stabilisator heller er mitt råd enn et stativ til ekstrem pris. Fyr i vei - du får det nok gøy med det utstyret du allerede har Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå