Gå til innhold

[Løst]Program for å rippe DVD med menyer

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen anbefale et bra program for å rippe DVD'er?

Tenkte jeg skulle digitalisere DVD-samlinga, men da vil jeg ha et program som også ripper slik at DVD-menyene osv. blir med.

Forslag?

Greit om programmet kan rippe til et format som de nye medieboksene (ala WD TV) greit leser, om jeg skulle komme til å kjøpe en slik. ;) (Nå vet jeg at WD TV ikke takler DVD-menyer da, just given ex.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis digitaliseringen skal være en backup så kan du jo bare lage et image. Null komprimering, men du får med alt i tapsfri kvalitet og kan brenne ut en kopi senere :)

Hm... kopi og kopi.. Hadde sikkert vært greit med litt komprimering. Jo mindre plass jo bedre, selvsagt uten at det går altfor mye utover kvaliteten da.... :)

Lenke til kommentar
Da er DVDShrink som b-real anbefaler et godt alternativ vil jeg tro :)

Har satt i gang ripping av en Dexter-sesong nå med DVDShrink, så får man se hvordan resultatet blir... :)

Rippet til ISO jeg da. Men skal vel ikke være noe problem å lese med VLC.

Lurer på å kjøpe denne (Syvio X9, testet av DinSide). Den skal visstnok kunne lese DVD-menyer etc. - i motsetning til WD TV.

Lenke til kommentar

Da var en DVD rippet.. på ca. en halvtime. Greit nok.

Synes kvaliteten ble relativt bra... så bittelitt artifakter noen få plasser, men må man vel regne med. Hadde på "Automatisk" komprimering, og den ble vel satt til drøyt 60 % av programmet, så da må man vel regne med det. Sparte 2-3 GB på det.

Jeg er ikke noen bildekvalitet-freak, men seff.. på filmer hvor "the scene" er storslagen så blir det vel å rippe uten komprimering, men på serier spiller det ingen rolle synes jeg...

Menyer fungerte mer eller mindre knirkefritt. Var et mellomnivå som var svart, der jeg bare så "dotten" som illustrerte valg. Vet ikke hva dette skyldtes... kan jo være at jeg valgte bort alle andre subtitles enn norsk og alle andre lydspor enn engelsk når jeg rippet.

Andre med erfaringer?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting til....

Hva er greia med at hver DVD tar ca. 4,5 GB når DVDShrink (automatisk) velger ca. 60 % kompresjon?

Såvidt jeg vet er en DVD på maks 4,7 GB? Når jeg velger ingen kompresjon blir fila på 7-8 GB, altså 4 GB mer enn den er originalt på DVD'en.

Hvordan går det an? Høres ut som tidenes dårligste "shrink" spør du meg...

Filmene man laster ned fra Pirate Bay ligger jo på rundt 700 MB, og synes de nesten har like bra kvalitet som mine "ripps" som tar 4,5 GB. (De har ikke menyer da, men DVD-menyene kan ikke ta 4 GB...)

Forklaring? :)

Lenke til kommentar

En dvd med film du kjøper i butikken er en dual-layer dvd altså har den to ganger 4,7 gb. DVDShrink krymper den så du får plass til filmen på en vanlig dvd på 4,7 gb.

Hvordan du får en 700mb avi-fil må du nok lete opp selv, men da er det ingen menyer, ingen ekstra språk og tekster osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...