Halib Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hei. jeg vurderer å kjøpe ny bil (Toyota Corolla Verso, 2004 - oppover) og lurer på om dere kan gi noen gode råd om hvordan jeg bør ta opp lån, finne ordentlig selger etc. ser frem til gode råd, med erfaringer av slik handler... på forhånd takk. Endret 30. desember 2009 av Halib Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvor gammel er du? Har du bra inntekt? For det er ikke alltid lurt å ta lån. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Dersom du har et huslån som ikke er så altfor høyt sammenlignet med husets verdi, kan det gå greit å låne mer med huset som sikkerhet, gitt at du økonomisk har kapasitet til et større lån, selv med en høyere rente. Det er ofte ikke spesielt lurt å ha flere små-lån, særlig ikke de uten sikkerhet og skyhøy rente. Du kan diskutere ulike løsninger med kundeveilederen i banken. Det med å finne en "ordentlig selger" er ikke så lett alltid, men profesionelle bilforhandlere, gjerne merke-forhandlere, er ofte trygge å kjøpe fra. Men ikke alle er like vennlige ved reklamasjoner, men her har jo Toyotas forhandlere et relativt godt rykte (det ligger sikkert en liste på toyota.no). Lenke til kommentar
chris Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om jeg skulle kjøpt bil fra en seriøs forhandler så hadde ikke lurt så veldig på å ta lån om jeg hadde råd til det. Det er ikke dumt å ha et lite lån i banken ganske tidlig sånn at banken kan se at du eventuelt er en sikker betaler og en god kunde med et ryddig bankforhold. Det er nyttig for senere lånebetingleser i forhold til eks boliglån. Pluss at i Norge så blir man jo "straffet" for ikke å ha litt lån. Man merker det på skatten Men alt kommer jo ann på hvor lenge du har planer om å ha bilen egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå