Gå til innhold

XP vs. LINUX

Anbefalte innlegg

vet jeg trør mange på foten med dette tema. Men til dags dato har jeg faktisk ikke fått ett(1) eneste godt argument for å skifte til Linux. Hva er det som er så "fabelaktig" med dette O.S ???

Virker for meg som Linux brukere kun bruker dette o.s for å få aksept i visse miljøer.

Hardware solution to a software problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser det sånn at Linux er en veldig god løsning på os, hvis du skal sette opp en server (der alternativene er Windows 2000/Windows 2003 server).

Mens Windows XP er en dårlig løsning på et godt desktop os (der Windows 2000 pro. er den beste løsningen, med alternativer som Linux).

Lenke til kommentar

linux er helt greit det, om du spiller mye, så er nok ms os mye mer hendig, og jeg jobber selv med XPsom arbeidsstasjon da jeg mener det er rimlig overlegent linux sånn sett (programmer er generelt bedre (f.eks office vs openoffice), og brukervennlighet (noe som går litt inn på at "alle" kjenner windows)).

som superchez er inne på, skal du kjøre server av en eller annen type, så er linux bra, det er ikke minst gratis, og når man lærer seg konsollet føler jeg selv at man har mye større kontroll i linux.

spiller du lite (eller uansett), så vil jeg anbefalle deg å prøve linux, rett og slett for å lære noe nytt. konsollet har vil ta litt tid å beherske, selv om det ligner litt på ms-dos om du har vært borti det, men det grafiske (x-windows via kde eller gnome f.eks) er veldig likt windows os. og installasjonprogrammene som kommer med linux distribusjonene blir bedre og bedre, men skulle det dukke opp en feilmelding fordi du har litt spesiell hardware, eller fordi den ikke klarer å kjenne igjen f.eks nettverkskortet ditt så har du et problem om du ikke vet hva du skal gjøre.

men det skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...