krassi Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hei, jeg har et problem... I går etter at pc'en låste seg funket ikke det gammle passordet, så det første jeg tenkte på var at det var de to kompisene som hadde vært alene med pc'en som hadde gjort det... men etter mye krangling kom jeg fram til at det ikke var dem, fordi passord hintet var endret til Nepal... Så det jeg lurer på er om det er noen som har vært borti det samme, eller noen som vet hva jeg kan gjøre... (har en anelse om at det er virus...) Ja og jeg er takknemelig for alle forslag til hva passordet kan være, når hintet er "Nepal". Endret 30. desember 2009 av krassi Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Korleis ser innlogginga ut, og kva versjon av Windows er det? Den vanlege innlogginga kor du klikker på brukernamnet hjelper ikkje så mykje, men der du skriv sjølve kan ein somregel logge inn som admin. Dersom du har den vanlege innlogginga med bilete du klikker på, slå av maskinen. Under oppstart klikker du fleire gonger på F8 (før Windows byrjer å laste). Du får då opp ein meny. Velj Sikkerhetsmodus her. Når du kjem inn har du moglegens ein Administrator konto du kan logge inn på. Fungerer denne? Om ja, gjer følgende. Logg inn på Administrator. Opne Start og velj Kjør (eventuelt trykk Windowtasten og R). Skriv CMD og trykk enter. I kommandolinja skriv du dette; net user brukernamnetditt * Skriv så eit nytt passord ein gong, så bekrefter du. Slå av maskinen, og start på vanleg måte. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Last ned OPHcrack brenn det over til CD. Så velger du CDrom som 1. prio under boot i BIOS. Veiledning finner du i hjemmesiden dems. Dette om ikke forslaget over ikke funker/du får det til. Endret 30. desember 2009 av Ram's Lenke til kommentar
krassi Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Under oppstart klikker du fleire gonger på F8 (før Windows byrjer å laste). Du får då opp ein meny. Velj Sikkerhetsmodus her. Når du kjem inn har du moglegens ein Administrator konto du kan logge inn på. Fungerer denne? Om ja, gjer følgende. Logg inn på Administrator. Opne Start og velj Kjør (eventuelt trykk Windowtasten og R). Skriv CMD og trykk enter. nå får jeg bare opp bluescreen... jeg bruker windows 7... Last ned OPHcrack brenn det over til CD. Så velger du CDrom som 1. prio under boot i BIOS. Veiledning finner du i hjemmesiden dems. Dette om ikke forslaget over ikke funker/du får det til. brenner jeg en .exe fil eller skal det være en .iso eller .img? Lenke til kommentar
krassi Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg fant en .iso fil Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Kva står det i bluescrenen då? Kjem du ikkje inn lengre? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 http://support.microsoft.com/kb/321305 kanskje? Lenke til kommentar
krassi Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Kva står det i bluescrenen då? Kjem du ikkje inn lengre? nope kommer ikke videre, det står utrolig mye da, men det står en setning med STOP i på slutten Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Restarter berre maskinen, eller kan du poste noko av bluescreenen her? Det kan jo vere det er mogleg å fikse. Personleg trur eg nok berre eg hadde innstalert Windows på nytt no. Lenke til kommentar
krassi Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Restarter berre maskinen, eller kan du poste noko av bluescreenen her? Det kan jo vere det er mogleg å fikse.Personleg trur eg nok berre eg hadde innstalert Windows på nytt no. Okay... A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. MACHINE_CHECK_EXCEPTION If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. (Pc'en er ikke ny og oppdateringer er litt vanskelige å få tak i for øyebliket...) If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to disable components, restart your computer, press f8 to selekt advanced startup options, and then select safe mode. Technical information: ***STOP: 0x0000009c (0x00000000, 0x807CA928, 0xB2000040, 0x00000800) Lenke til kommentar
krassi Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Restarter berre maskinen, eller kan du poste noko av bluescreenen her? Det kan jo vere det er mogleg å fikse.Personleg trur eg nok berre eg hadde innstalert Windows på nytt no. Okay... A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. MACHINE_CHECK_EXCEPTION If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. (Pc'en er ikke ny og oppdateringer er litt vanskelige å få tak i for øyebliket...) If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to disable components, restart your computer, press f8 to selekt advanced startup options, and then select safe mode. Technical information: ***STOP: 0x0000009c (0x00000000, 0x807CA928, 0xB2000040, 0x00000800) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) Knowledgebase er noe piss? http://support.microsoft.com/?kbid=329284 Maskinkontrollunntak skyldes ofte ett av følgende forhold: * Du kjører prosessoren eller hovedkortet ut over spesifikasjonene. Du tilbakestiller for eksempel prosessoren eller bussen. Vi anbefaler at du kjører maskinvaren på hastigheter som er testet av produsenten. * Ujevn strømtilførsel, overbelastede skjøtekontakter, strømforsyninger med feilaktige spesifikasjoner og sviktende strømforsyninger kan gjøre datamaskinen ustabil. Kontroller at du har en stabil, pålitelig strømforsyning på datamaskinen. * Ekstremt varme forhold forårsaket av feil på kjøleenheter som vifter, kan forårsake skade på datamaskinen. Kontroller at kjøleenhetene fungerer. * Du har skadet minne eller minne som ikke er av riktig type for datamaskinen. Hvis du nylig endret minnekonfigurasjonen, kan du gå tilbake til den forrige konfigurasjonen for å finne ut hva som er galt. Kontroller at du bruker riktig type minne for datamaskinen. Hint: For å finne dette googlet jeg 0x0000009C Endret 31. desember 2009 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå