Gå til innhold

Hva styrer ytelsen til VNC?

garb

Anbefalte innlegg

Bruker en annen PC (kaller den her for "PC2") i hjemmenettverk som backup og lager etc, og styrer denne vha VNC fra en annen PC (kaller den her for "PC1").

Jeg ser imidlertid at frekvensen på oppdateringen av skjermbildet er ganske tregt, når jeg f.eks kjører en avi-fil på PC2 (PCen jeg styrer med VNC) hakker bildet på skjermen tilkoblet PC1 ganske mye.

Hva er det som styrer ytelsen til VNC mht frekvensen på oppdatering av skjermbildet til PC1?

Er det;

- prosessorhastigheten på PC2 (den PCen jeg bruker som backup og lager er ganske gammel)

- skjermkortet på PC2 (også ganske gammelt)

- nettverket jeg har (nytt, dLink 655)

... eller noe annet?

Takknemlig for alle innspill ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VNC ble jo aldri laget med det formål om å vise film.

Helt enig, og det var bare et eksempel. Når jeg f.eks klikker på taskbar for å skifte mellom et program og et annet, så tar det typisk 2-3 sekunder før bildet skifter på skjermen, og bildeskiftet "ruller" fra toppen og nedover litt for sakte for min smak.

Har sett dette betydelig raskere hos andre, mer eller mindre realtime, så det er nok noe hos meg som gjør at det går tregt.

Så det var derfor jeg lurte på om noen visste hva som styrer ytelsen til VNC ...

Lenke til kommentar

Har ikke sett så treg oppdatering selv.

Hva som bestemmer "hastigheten" til vnc. Blir mye gjetting fra min side, men kan tenke meg at CPU på server og klient bestemmer lit. Alt skal jo krypteres, så krever jo lit. Ellers er båndbredden på nettverket en flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...