Gå til innhold

HTC touch pro2 tok kvelden, trenger alternativer

DDDD

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte min TP2 i november. Den har vært gjennom nokså harde dager i forsvaret, uten at det har vært noe som hels problem. Men i disse romjulstider med uten tjeneste har den tydeligvis bare tatt kvelden etter en tur i vesken.

LED-lyset lyser oransj når batteriet er på, ellers funker ingenting, får ikke slått den på engang.

Regner med at garantien dekker sånt. Men hvordan er veien til evt. ny telefon eller penga tilbake? Vil hels unngå reperasjon og slik som tar ufattelig lang tid.

(Er i syden nå, så jeg får ikke gjort på mye. Tenkte bare å ha ting klart når jeg kommer hjem igjen.)

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis den aldri har vært på rep før så er det ikke automatikk i at du får ny eller du får pengene igjen.

har ingen ide om garantien til HTC men det er iallefall forbrukerkjøpsloven syn på saken.

tror forresten denne tråden hadde passet bedre i forbrukerrett delen av forumet

Lenke til kommentar
Hei!

Kjøpte min TP2 i november. Den har vært gjennom nokså harde dager i forsvaret, uten at det har vært noe som hels problem. Men i disse romjulstider med uten tjeneste har den tydeligvis bare tatt kvelden etter en tur i vesken.

LED-lyset lyser oransj når batteriet er på, ellers funker ingenting, får ikke slått den på engang.

Regner med at garantien dekker sånt. Men hvordan er veien til evt. ny telefon eller penga tilbake? Vil hels unngå reperasjon og slik som tar ufattelig lang tid.

(Er i syden nå, så jeg får ikke gjort på mye. Tenkte bare å ha ting klart når jeg kommer hjem igjen.)

Takker på forhånd :)

Du har ingen rett på ny telefon eller å heve kjøpet før telefonen eventuelt får samme feil for tredje gang (etter å ha vært på verksted for samme feil to ganger).

At telefonen også har vært gjennom harde dager i forsvaret, kan være nok til at denne reparasjonen ikke dekkes av garantien uansett, ettersom støt og/eller fuktskader kan gi senvirkninger som f.eks den du opplever nå. Det skal ikke mye til før en telefon er fuktskadet, og da vil neppe reparasjon lønne seg. Vet man at telefonen kommer til å brukes under røffe forhold, er man nesten forpliktet overfor seg selv til å tegne uhellsforsikring på telefonen mener nå jeg.

Men har du prøvd å koble til datamaskinen og oppdatere? Forsøkt å resette telefonen totalt?

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Anyway, mobilen lyser ikke lenger, kanskje batteriet er død og. Ingenting lyser når laderen er plugget i.

Har hørt at nye mobiler har en "fuktmåler". Er det mulig å sjekke denne måleren på egenhånd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...