Gå til innhold

Jens Stoltenberg erklært landssviker, anmeldt og bannlyst - kan man ta dette seriøst?


jonlem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det noe løsere enn det du sa da?

 

Jeg sier bare at enkelte er litt for lite kritiske i sin tankegang og har litt for liten lit til sitt eget sinn, forventer at andre skal tenke for dem osv.

 

Det var ment på det generelle plan, jeg beklager at du tok det personlig.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Tror ikke noen i denne tråden har noe ønske om at andre skal tenke for dem. Tvertimot, er jo derfor konspirasjonsteoriene har slik motgang, de færreste godtar at andre forteller dem hva som er "sannheten" uten å basere det på noe/kunne bevise eller underbygge det.

 

Jeg har fortsatt ikke sett noe i denne tråden som gir de oppfatningene som blir presentert her større troverdighet enn "the flat earth society", tvert i mot. Derfor forstår jeg heller ikke hvordan enkelte kan være så sikre i sin sak. Det blir avfeid som at det er så åpenbart og at man bare må tenke selv. Jeg tror mange desverre baserer seg for mye på fantasi. Det er spennende lesning og veldig interesangt. Men som virkelighetsbeskrivelse gir det lite.

Lenke til kommentar

Flat earth society og Elvis lever er velkjente måter å gjøre noe uspiselig på, kanskje kan man nevne små grønne menn fra mars i samme slengen.

 

Språk som kun brukes for å latterligjøre motstanden, samt effektivt drepe en eventuell debatt.

 

Man har i grunn da vist hvor man står i sin søken etter sannheten, spesielt om man omtaler den i hermetegn.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Problemet her kan vel ligge i at det er to helt klare leire, hvor begge mener at den andre tar feil. I stedet for å angripe hverandre med språk som demoliserer debatten kunne man heller roet ned språkbruken og prøvd å se svakheter ved sine egne og andre sine teorier kunne man fått en mer meningsfull debatt. I stedet for at vi slenger ut at en person er gal eller at en person er hjernevasket av propagandaen til sosialist regjeringen.

Lenke til kommentar
Semantikken og retorikken står sterkt ihvertfall. Jeg må nesten spørre deg Magic. Hva er planene dine for å komme deg vekk fra entiteten Norge og Stoltenberg eller prøve å endre verden og bekjempe lucifer? :)

 

Jeg måtte nesten le da jeg leste nyttårstalen til Jens Stoltenberg. Ser ut som Jens har fått Farao på hjernen:)

 

On topic: Jeg er allerede "vekk" fra Norge og Jens Stoltenberg. Videre planer er disse:

1. Jeg skal handle som kasserer for Norges Bank

2. Jeg skal øke FINANSMINISTERENS mandat

3. Jeg skal bruke remisse for å avhjelpe gjeld for meg selv og min person

4. Jeg skal merke notiser som konsumerkjøp

 

Dette for å bli fri for pengesystemet.

 

Kan du utdype litt rundt disse planene? Hadde vært interessant å vite litt mer.

 

Har ingen planer om å bekjempe hverken lucifer eller slaveriet. Ser ikke helt hva du mener med slaveri? Er det pengesystemet du snakker om? Vil du tilbake til en ren varebyttehandel der det ikke eksisterer valuta? Der tjenester og varer blir byttet direkte?

 

 

Du snakker også mye om landsforræderi, men hvis du har såpass mye imot autoriteter, hvorfor forsvare enhetsstaten Norge og snakkke om landsforræderi når man svekker den entiteten?

 

Slaveri:

 

Vi 'niggere' står med ryggen bøyd (til våre politikere) og plukker bomull (penger).

 

Jeg kan oppsummere pengesystemet veldig, veldig enkelt:

 

La oss si at det i dag ikke eksisterer penger. Du har en vare (la oss si en agurk) som jeg har lyst på og du har lyst på naboen din sin gulerot. Jeg kommer til deg og tilbyr deg å låne 100 kroner av meg så du kan kjøpe din nabos gulrot. Jeg tar 10% renter på de 100 kronene. Du godtar og har nå 100 kroner. I markedet finnes det nå totalt 100 kroner. Så kommer jeg tilbake året etter og krever av deg 110 kroner. I markedet finnes det 100 kroner, men gjelden din er på 110 kroner. Du kan ikke gjøre opp gjelden din, så jeg låner deg nye 100 kroner. Du har nå 200 kroner og betaler tilbake den originale gjelden på 110 kroner og sitter igjen med 90 kroner. Året etter kommer jeg igjen og krever 110 kroner av deg, men du har bare 90 kroner til rådighet...

Alle penger er lånt av Norges Bank og alle penger er låst til en lånerente som ALDRI kan gjøres opp. Hvis du setter pengene dine i banken så låner de ut 10x hva du har satt inn, "penger" de låner ut, låst til en lånerente. Hele systemet er et gigantisk gjeldsslaveri og det er middelklassen som mister sine verdier (hus, bil, arbeid, gård) etc. Uteliggerne i Oslo er der for å minne middelklassen om hva som skjer om man ikke er 'nigger' og bøyer seg for overmakten og plukker bomull 9-5.

 

Ellers vil jeg ikke utdype planene mine for å bli kvitt pengesystemet ennå, da jeg vil gjennomføre de først, så andre kan lære av min suksess og ikke min teori.

 

Hva med inflasjon? Priser, lønninger, alt vil stige. Derfor lager man mer penger for å holde tritt. Pengene blir laget etter politiske beslutninger.

Lenke til kommentar

Forresten, Magic; jeg skjønner hva du mener når du skiller mellom Mann og person, men jeg skjønner ikke hvorfor du gjør det, og heller ikke hvordan det er relevant til noe som helst. Forresten tror jeg det vil være lettere å bruke definisjonen personlig transportmiddel, enn motorkjøretøy, da de fleste ser på en bil som et motorkjøretøy.

Lenke til kommentar

"De skal beordre FINANSMINISTEREN til å selge ut min andel av Den Norske Stat. Dette inkluderer min andel i Storting, Sykehus, Skoler, Veinett, Statoil, Øvrig Industri, Forsvar, Bankvesen, etc. etc. etc. Jeg forventer at verdiene selges til markedspris. Jeg vil ha mine verdier levert i gull, så De har å kjøpe tilbake gullbeholdningen De solgte ut for papirpenger."

 

Er det slemt å si at jeg ler så jeg skriker?

Lenke til kommentar
"De skal beordre FINANSMINISTEREN til å selge ut min andel av Den Norske Stat. Dette inkluderer min andel i Storting, Sykehus, Skoler, Veinett, Statoil, Øvrig Industri, Forsvar, Bankvesen, etc. etc. etc. Jeg forventer at verdiene selges til markedspris. Jeg vil ha mine verdier levert i gull, så De har å kjøpe tilbake gullbeholdningen De solgte ut for papirpenger."

 

Er det slemt å si at jeg ler så jeg skriker?

 

De må tro jeg lo så jeg gråt jeg óg når jeg skrev det:)

Lenke til kommentar
Hva med inflasjon? Priser, lønninger, alt vil stige. Derfor lager man mer penger for å holde tritt. Pengene blir laget etter politiske beslutninger.

 

"Pengene" som du snakker om blir laget etter politiske beslutninger, men alle "penger" (jeg setter penger i hermetegn, for det er egentlig gjeldsbrev vi snakker om. En lovnad fra regjeringen å betale ut verdier for pengene,) er bundet til en lånerente, så uansett hvor mye penger som trykkes opp og settes i sirkulasjon, kan renten aldri gjøres opp for. Dess mer penger du har på din konto, dess mer må noen andre lide fordi du administrerer deres gjeld. Inflasjon(egentlig prisstigning, og ikke real inflasjon) er en genial måte å holde pyramidespillet gående på. Om man ikke hadde en 2,5% prisstigning hvert år ville ikke verdiene som garanterer lånene holde tritt med renten, og da ville korthuset fallt sammen iløpet av få år, om ikke måneder.

Lenke til kommentar
"De skal beordre FINANSMINISTEREN til å selge ut min andel av Den Norske Stat. Dette inkluderer min andel i Storting, Sykehus, Skoler, Veinett, Statoil, Øvrig Industri, Forsvar, Bankvesen, etc. etc. etc. Jeg forventer at verdiene selges til markedspris. Jeg vil ha mine verdier levert i gull, så De har å kjøpe tilbake gullbeholdningen De solgte ut for papirpenger."

 

Er det slemt å si at jeg ler så jeg skriker?

 

De må tro jeg lo så jeg gråt jeg óg når jeg skrev det:)

 

Så hva er det vi skal ta seriøst når alt du sier i dine innlegg er like virkelighetsfjernt?

Lenke til kommentar
Og alternativet ville vært direkte bytting av varer uten valuta Magic? Du har ikke presentert noe reellt alternativ.

 

If it ain't broke then don't try to fix it... Ser ikke hvorfor man skal komme opp med noe alternativ når systemet vi har i dag fungerer (til Magic). For ikke å snakke om det ekstreme arbeidet som må legges ned for å endre på det hele. Alt går rundt, og så og si alt i økonomien henger sammen, hvis du er seriøs Magic, så skjønner jeg ikke hvorfor du absolutt skal endre på dette.

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar
Hva med inflasjon? Priser, lønninger, alt vil stige. Derfor lager man mer penger for å holde tritt. Pengene blir laget etter politiske beslutninger.

 

"Pengene" som du snakker om blir laget etter politiske beslutninger, men alle "penger" (jeg setter penger i hermetegn, for det er egentlig gjeldsbrev vi snakker om. En lovnad fra regjeringen å betale ut verdier for pengene,) er bundet til en lånerente, så uansett hvor mye penger som trykkes opp og settes i sirkulasjon, kan renten aldri gjøres opp for. Dess mer penger du har på din konto, dess mer må noen andre lide fordi du administrerer deres gjeld. Inflasjon(egentlig prisstigning, og ikke real inflasjon) er en genial måte å holde pyramidespillet gående på. Om man ikke hadde en 2,5% prisstigning hvert år ville ikke verdiene som garanterer lånene holde tritt med renten, og da ville korthuset fallt sammen iløpet av få år, om ikke måneder.

 

 

Du er kritisk til pengesystemet? Hva er det du foreslår som substitutt?

 

Et byttesamfunn vil ikke fungerer fordi du ikke har noe felles målemiddel for verdi.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv, siden noen tydeligvis ikke hadde fått med min forrige post:

 

Og da åpnes tråden igjen. En rekke innlegg er slettet for brudd på retningslinjene. Noen av dem fortjener en reaksjon, men det får jeg se på.

 

Denne tråden åpner for et åpenbart dillemma: Hva skjer når man diskuterer en person, og denne viser seg å være bruker på forumet. Vi har som kjent langt større takhøyde for angrep på offentlige personer enn på forumbrukere. Dette fordi vi tror at debatten blir bedre når dere diskuterer sak og ikke person. Men i dette tilfellet er saken en person, og han viser seg altså å være en bruker.

 

Det dillemmaet skal vi ta opp med dere ved anledning. I mellomtiden bes dere holde person og sak adskilt. Synes dere det noen sier er for dumt til å tas alvorlig, så ignorer det. Om dere allikevel vil kommentere det, så pass på at det dere selv sier er smart og saklig. Det er ikke lov å mate troll med flaming på dette forumet, og svarer du med personangrep blir du selv regelbryter.

 

Reaksjoner tas som alltid på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Forresten, Magic; jeg skjønner hva du mener når du skiller mellom Mann og person, men jeg skjønner ikke hvorfor du gjør det, og heller ikke hvordan det er relevant til noe som helst. Forresten tror jeg det vil være lettere å bruke definisjonen personlig transportmiddel, enn motorkjøretøy, da de fleste ser på en bil som et motorkjøretøy.

 

Hei ToYBoi,

 

Du ser ut til å være den første her i tråden som har fattet forskjellen på Mann og Person. Her er grunnen til hvorfor man skiller mellom Mann og Person. Min Person er ansatt av regjeringen og er et medlem av korporasjonen Den Norske Stat. Min person er bundet til alle resolusjoner, statutter, forskrifter, forbud og påbud skapt av korporasjonen, da korporasjonen er samfunnet og forskrifter er samfunnsregler gitt hjemmel i lov. Men, jeg, Mann, er ikke en del av det norske samfunnet og således er ikke bundet til noen samfunnsregler, bare til lovverket. Så, jeg, Mann, er ikke bundet til noen forskrift gitt hjemmel i loven. Jeg er ikke bundet til noen forbud eller påbud. Jeg er simpelthen bare bundet til loven. Her kommer vi inn på forskjellen på lovlig/ulovlig og legalt/illegalt. Ikke alt (nesten ingenting) av det som ansees som illegalt i samfunnet er ulovlig. Et eksempel:

 

I samfunnet er det illegalt å være innehaver av en plante med navn Cannabis Sativa. Men det er ingenting i loven som sier at det er ulovlig å være innhaver av en plante kjent som Cannabis Sativa. Siden jeg ikke er en del av samfunnet er jeg heller ikke bundet til samfunnets regler, bare til loven, så jeg kan trygt være innehaver av en plante kjent som Cannabis Sativa uten at det får negative konsekvenser for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...