lknight Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det står på Norwegian sine nettsider at PC-utstyr er uakseptabel bagasje... Hvordan skal jeg da få fraktet PC'en fra nord til sør?? Det er en stasjonær PC og jeg kan IKKE ta den med ombord på flyet, for å si det sånn. Kan jeg pakke den ned i bagen, kanskje..? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du kan sikkert ta den i bagasjen, men tror norwegian nekter å erstatte den hvis den blir skadet. Bagasje blir behandlet ganske røft, så en pc vil ha få muligheter for å overleve. De ødelagte en barnevogn jeg sendte som spesialbagasje, ble nektet erstatning. Ta å send den i posten, eller kjøp en norgespakke og send all hardware og ta med deg kabinettet alene i bagasjen. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Går an og kjøpe en type "foam" på sprayflaske som du putter inne i kabinettet. Den fyller ALT av plass i maskina di samt den er lett å fjerne etterpå. Den beskytter delene i maskina mot alt fra vibrasjoner til at delene kan falle ut. pakker du klær rundt maskina vil den hvertfall overleve spørr du meg. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har hatt MAC-en min i koffert flere ganger. Jeg pakker godt rundt den med klær, og den har overlevd hver gang. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har hatt MAC-en min i koffert flere ganger. Jeg pakker godt rundt den med klær, og den har overlevd hver gang. Ligger jo litt risiko i det da ;p Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har hatt min 24" LCD i bagasjen (rullekoffert), og den overlevde. Jeg hadde ingen beskyttelse, utenom en papplate foran skjermen, slik at den var litt beskyttet, og klær stappet rundt på baksiden. Den overlevde helt fint. Men du kan jo selvsagt være uheldig. Jeg tror uansett at et kabinett tåler mer enn en skjerm, med noen få unntak. For eksempel skjermkort og veldig tunge, store luftkjølere til CPU som kan knekke i festene/koblingspunktene. Ellers skal det nok gå bra. 1 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Vil også anbefale å sjekke event. pris for overvekt, i tilfelle du går over grensen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er ikke ulovlig å pakke den i innsjekket bagasje - men flyselskapet har ikke noe spesielt ansvar for den, og kan hende de ber deg signere limited release ved checkin hvis du forteller at du har pakket en PC i bagasjen. Jeg har av alle ting sendt en printer og scanner som bagasje, riktignok i orginalpakke - og de klarte seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå