Qwertyytrewqx Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Kjøpte meg akkurat en fin hvit HTC Hero, som jeg i det store og hele kunne vært fornøyd med om jeg fikk kontaktene mine over på den Oppgaven er å overføre kontaktene fra min Nokia 5310 XpressMusic til HTC Hero. Jeg er "heldig" nok til å ha en Vista-stasjonær som eneste PC med Outlook, så jeg får ikke overført kontakter særlig lett på den måten, siden Outlook bare kræsjer på oppstart. Hjelp? Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det greieste er nok å gå via Google Contacts. Overfør kontaktene dine fra Nokia'en med syncML (se beskrivelse her: http://www.google.com/support/mobile/bin/a...amp;topic=15015 ), og så vil de komme automatisk inn på Heroen, så sant du ikke har slått av autosync. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Takk for svaret Jeg har bare et problem, og det er at instruksjonene fungerer helt til steg 9. Der har ikke telefonen min valget "Data transfer" (jeg har engelsk språk). Det er sikkert fordi jeg har 5310, og ikke 6300, som anvisningen gjelder for. Jeg klarte ikke å sjekke om det fantes en slik guide for 5310, siden jeg ikke fant fram noen oversikt over hvilke mobiler som støttes engang. Hvis du klarer, kunne du funnet en guide for 5310? Eller fantes ikke det? Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Innstillinger > Synk./sikk.kop. > Dataoverføring Edit: På engelsk blir det vel Settings > Sync and backup > Server sync Endret 30. desember 2009 av jornhd Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Har allerede prøvd det, kun med en feilmelding som resultat. Et kjapt søk viste at jeg ikke er alene om feilmeldingen jeg fikk på min telefonmodell. Det kommer til å bli en lang dyster kveld med meg og to telefoner på en 110 kontakter lang liste-jobb... Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Vet du tilfeldigvis om det går an å overføre kontakter fra en Nokia til en annen? Da kunne jeg: Min gamle 5310 > 6300 > Google > Min nye HTC...? Jeg kjenner nemlig et par stykker jeg kunne lånt en 6300 av Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Det er enkelt med to Nokiaer. Ta backup av mobilen i PC Suite, koble til den andre og ta restore (med samme program). Du kan velge å ta med kun kontakter, så går det fortere. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Last opp kontaktene på zyb.com og hent dem ned til din htc. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Takk for hjelpen, jornhd Får håpe jeg får det til. Vil helst slippe å legge inn alt manuelt på et touch-tastatur jeg IKKE har vendt meg til. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 Last opp kontaktene på zyb.com og hent dem ned til din htc. Jeg har allerede konto der med nummeret mitt og alt. Har hatt det i over et år sikkert... Jeg tenkte "yes, nå slipper jeg å miste alle numrene mine når jeg får ny telefon! "... Men tydeligvis støttes ikke Hero. Bare masse andre HTC-er med WinMo. Virker som ikke Android er støttet over hode "/ Er det kanskje mulig å bruke Mozilla Thunderbird istedet for Outlook? Gjør andre program samme jobben som Outlook med telefoner? Og kan man muligvis lage en fil som Android-systemet kjenner igjen for å importere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hva med å lagre som google contacts? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Har ikke forsøkt dette selv, men mulig det kan virke.. Ta en backup av Nokia telefonen med nokia pc-suit, og så lag en .csv fil ut av backup fila med Noki. Så kan du laste .csv fila til google contacts. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2010 WOW, takk! Prøver det nå! Lenke til kommentar
3ndy Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det finnes et uoffisielt program som heter zyb import http://www.androlib.com/android.applicatio...mport-jBjE.aspx Burde gjøre jobben for deg med tanke på at du har alle kontaktene dine på zyb fra før av. Husk å bare kjør programmet en gang. For viss ikke får du flere av hver. Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg gjorde mer eller mindre som Blunderguff sa, med resultatet av at alle navn havnet som et notat til en kontakt. Alle kontaktene kom opp som "Unnamed". Siden jeg så hvilket navn det var på ver kontakt, benyttet jeg muligheten til å linke alle sammen med Facebook, i tilleg til at jeg ble kvitt over 20 nummer jeg ikke trengte. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå