Gå til innhold

Tips til en blank skalle

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gått til det skritt å barbere topplokket nå som håret begynner å bli litt tynnere. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

-Noen som har tips til hvordan jeg kan få det til å se mest mulig blankt og fint ut? Barberingstips, produkter etc. tas imot med takk.

-Synes dere jenter det er noe særlig med en blankpolert skalle, eller skal jeg spare til munke-krans? Eller er parykk tingen?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har gått til det skritt å barbere topplokket nå som håret begynner å bli litt tynnere. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

-Noen som har tips til hvordan jeg kan få det til å se mest mulig blankt og fint ut? Barberingstips, produkter etc. tas imot med takk.

-Synes dere jenter det er noe særlig med en blankpolert skalle, eller skal jeg spare til munke-krans? Eller er parykk tingen?

Takk.

Dersom målet ditt er å få en så blank som mulig skalle, kan du gå i mot retningen håret vokser når du barberer det. OBS: Dersom du har krøllete hår, eller har nettopp startet å barbere hodet (noe jeg går ut i fra når jeg leser posten din) burde du gå MED retningen håret vokser. Du finner ut hvilken vei hårene vokser ved å stryke hånden gjennom håret. Føler du "motstand", går du i mot veksten. Dette for å unngå inngrodde hår. For å få en blankpolert skalle kan du bruke en god (og fet?) fuktighetskrem/aftershave etter barberingen.

Hva produkter gjelder, må du finne ut hva som funker for deg. Jeg har hørt gillettes mach3 høvel er ypperlig til å barbere hodet med, mens andre sverger til headblade: http://www.headblade.com/ Skal du bruke aftershave, så pass på at den er alkoholfri.

Og til sist vil jeg bare si: Barber hodet ditt. Ikke gro munkekrans, det finnes ingen i hele verden som ser kul eller pen ut med måne. Parykk er ikke å anbefale, ettersom det er dyrt, og kan føre til utrolig flaue situasjoner. De fleste som prøver seg på "barberthodelooken" ser ikke ille ut, og det ser 1000 ganger bedre ut enn at det er tydelig at man mister håret.

Du kan lære mer her:

Endret av mrhousehead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...