CombatPsycho Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Jurist: Ja, jeg dro den litt vel langt ved å si "denge løs" osv, men det var ikke rettet mot deg heller, ettersom du sa selv at det hadde vært bedre med ørefik eller lignende, noe jeg forsåvidt er enig med. Reagerte heller på det at noen sa at slag mot trynet(nå tenker jeg slag som i knyttet neve, ikke håndflate) ikke var nok, men at de selv hadde reagert enda hardere. Jeg sammenligner ikke den episoden her og den med stebroren min på den måten som du tror, men heller den andre partens reaksjon mot de småpøblene. Stor forskjell mellom å slå noen, og det å faktisk avfyre et våpen mot de, uansett om luftgevær ikke regnes som et så alvorlig våpen. De kunne begge ha gjort det på en annen måte, spesielt i trådstarterens situasjon. Kraftig kjefting, for å så derimot tatt kontakt med foreldre. De fleste av oss har jo drevet med mye ramp, men i alderen 14 starter de fleste å vokse litt i fra det, ihvertfall ramp på den måten. Slik var det i hvert fall for meg og de fleste av kameratene jeg holdte med på den tiden. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Alle undomskole elever kaster snøballer, få unntak. Jeg bor rett ved ungdomskole. En snøball er ingen grunn til slik vold. Gamle tullingen burde sitte inne eller måtte betale en heftig sum penger. Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 mye bra svar , men foreldrene våre har ikke lust å anmelde det så jeg å en kompis skal fyre løs med paintball på huset hans og spraye det med maling Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 oh hvorfor gjorde broren din det? jeg håper ihvertfall han tenker seg over før han gjør det igjen Han er 14 og under kriminell straffealder? Da har han lov til å gjøre det. ???? At man er under den kriminelle lavalder, betyr jo ikke att man kan gjøre som man vil. Det som er ulovlig er uansett ulovlig. Men det håper jeg du skjønner. Hvor ulovlig det er å kaste en snøball kan sikkert diskuteres. Men om det er til stor ulempe for noen, så vil det helt sikkert ikke være lov. Men det skal mye til att snøballkasting blir ansett som en værre forbrytelse enn å slå en mindreårig(eller voksen) Om snøballkastingen til broren din har vært til plage for de i huset (gjentatte ganger over tid) så fortjener han en eller annen form for straff men å gå ut å banke guttungen er langt over streken. Så spørs det hva du legger i å bli slått også da. Siden du spørr om du bør annmelde så går jeg ut i fra att broren din har gjort seg fortjent til en straff. Du veit nok selv innerst inne hva som er rett her et snøball kast som så vidt traff huset er faen ikke noen grunn til å slå en mindre åringen til bloods. Jeg vet lett at han ikke fortjente det skal ta hevn på den gammle faen. Syntes det var bra gjort av 60-åringen, det er mange smårips som trenger litt juling, Det er så mange uforskammet unger nå til dags som treng å settes på plass!Er man med på leken får man tåle streken og ikke begynne å syte når noen tar litt igjen. Focka deg. ska faen fucka huse te gammlingen Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) det er vel lite lurt å provosere han enda mer, da gjør han det sikkert igjen. Ikke bry deg om foreldrene dine sier at du ikke skal anmelde det, gjør det hvis DU syns du skal. hvis du "maler" huset hans får du vel en straff som du ikke vil ha.. det kan også hende at du får erstatning for skadene, money money money Endret 25. januar 2010 av Medlem-205774 Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 det er vel lite lurt å provosere han enda mer, da gjør han det sikkert igjen. Ikke bry deg om foreldrene dine sier at du ikke skal anmelde det, gjør det hvis DU syns du skal. hvis du "maler" huset hans får du vel en straff som du ikke vil ha.. det kan også hende at du får erstatning for skadene, money money money Ja men vi har ingen bevis på det har sjedd så skal nok finne på noe jeg kan hevne meg på Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg ville vært svært forsiktig med å fyre løs på huset hans med paintball. Paintball går faktisk under våpenloven, så du kan bli siktet for ulovlig våpenbruk - det er ganske alvorlig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det vil også utløse rett til nødverge for ham. Det kan bli ... vondt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Det vil også utløse rett til nødverge for ham. Det kan bli ... vondt. Ikke hvis de legger ned våpnene sine når han ser dem? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Synes det er morsomt/skummelt at så mange forsvarer voldsbruk mot en 14-årig gutt som kaster snøball på et vindu. Hva om gutten hadde kastet snøball i trynet på fyren da, skulle han tatt livet av gutten? Kaster noen snøball på vinduet mitt bryr jeg meg seriøst ikke, jeg tenner ikke på alle plugger av bagateller. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Synes det er morsomt/skummelt at så mange forsvarer voldsbruk mot en 14-årig gutt som kaster snøball på et vindu. Hva om gutten hadde kastet snøball i trynet på fyren da, skulle han tatt livet av gutten? Ser du noen her som har foreslått noe i nærheten av det, eller er det bare dårlig bruk av hersketeknikk i et billig forsøk på å latterliggjøre de som er uenige med deg? Lenke til kommentar
wûst Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva med at du som bror gir gamlingen og den andre tosken en neve? Hadde faen ikke nølt et sekund om en gammel fitte hadde slått broren min for en snøball. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 mye bra svar , men foreldrene våre har ikke lust å anmelde det så jeg å en kompis skal fyre løs med paintball på huset hans og spraye det med maling thumbup.gif Vel foreldrene dine har ikke lyst til å annmelde, men den gamlingen kan anmelde dere for det. Så bare hold deg unna hør på moren din.. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Fy faan det er mange av dere som er helt på jordet. Hvis vi først tar for oss det trådstarter faktisk skriver i første og nestsiste post: Hey , min bror ble fikk nettopp noen slagg på tryne av en voksen man i 60 årene og en 20 åring hjalp 60 åringen å holde min bror og behandlet han harhendt.Broren min hadde bare kastet en snøball på ruten å deretter sprinter 20 åringen ut å gammlingen ut får å ta bror min. broren min er 14 et snøball kast som så vidt traff huset er faen ikke noen grunn til å slå en mindre åringen til bloods. Jeg vet lett at han ikke fortjente det wink.gif skal ta hevn på den gammle faen. Sett ut ifra at trådstarters informasjon er korrekt snakker vi om at en gutt på 14 år kastet en snøball på et vindu. Som et resultat av dette har to voksne personer fått tak i gutten, derav den ene personen på 20 år holdt gutten mens den andre på 60 år slo han flere ganger ("noen slag") slik at gutten begynte å blø. Dette er definitivt snakk om unødvendig vold da to fysisk overlegne personer holder fast gutten og påfører han betydelige skader. Uten tvil en overreaksjon som burde anmeldes. Personlig syns jeg begge burde anmelde forholdet fordi det er en såpass alvorlig sak at en voksen mann er villig til å utøve vold på grunn av et snøballkast mot en mindreårig, samtidig som at jeg ikke kan fordra "skøyerstreker" som å kaste snøball på vinduet til folk. Jeg tror begge parter hadde vært godt tjent med å få en alvorlig sjerpings i et konflinktråd med politiet. Selvsagt er det denne 60år gamle mannen som vil tape mest på dette blir saken håndtert alvorlig, men det syns jeg på mange måter er rett og rimelig og. En kan forvente seg at en 14åring gjør slike ting, en burde kunne forvente mer modenhet av en 60år gammel mann enn at han tar igjen med vold. Til dere som drar frem ekstremtilfeller og støttet opp om volden, vær så snill... ikke kommenter slike saker. Vi vet ikke hvordan forholdene er utenom akkurat det som har blitt postet her. Om 14åringen er en hasjrøykende fyllekjører som gjør dette hver helg eller om den 60år gamle mannen er en mann som liker å utøve vold vet vi ingenting om, men vi vet alle at saker ikke burde løses gjennom vold. Det vi vet definitivt er at vold ikke har løst saken på en bra måte da trådstarter og broren nå har planlagt hevn istedet for å forstå at dette er noe man ikke burde gjøre. Det er så mye pedagogisk feil i denne tråden at jeg blir skremt! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Synes det er morsomt/skummelt at så mange forsvarer voldsbruk mot en 14-årig gutt som kaster snøball på et vindu. Hva om gutten hadde kastet snøball i trynet på fyren da, skulle han tatt livet av gutten? Ser du noen her som har foreslått noe i nærheten av det, eller er det bare dårlig bruk av hersketeknikk i et billig forsøk på å latterliggjøre de som er uenige med deg? Jeg vet ikke hva du har bidratt med i tråden her, men jeg sikter etter de som mener at de voksne mennene handlet rett, for det er faktisk latterlig. Jeg dro frem en overdrivelse for å understreke hvor latterlig det faktisk er. Å utøve vold mot en som er så fysisk underlegen, for en så liten bagatell, er galskap. Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) mye bra svar , men foreldrene våre har ikke lust å anmelde det så jeg å en kompis skal fyre løs med paintball på huset hans og spraye det med maling "Broren" din fikk som fortjent -jeg kan se at selv har du akkurat samme type mentalitet utifra hva du skriver. Om du setter planene dine ut i livet og faktisk skyter med paintball og tagger på huset hans... Isåfall håper jeg han får fatt i dere begge - og gir dere straff fortjent. Hadde du, "kompisen" din og/eller "broren" din gjort noe slikt på mitt hus og jeg hadde fått tak i dere... Trenger jeg å si mer? Din frekke lille kødd. Hvem tror du at du er? Hvor gammel er du, forresten? 14? Akkurat som "broren" din. Endret 6. februar 2010 av RickyRon Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Pensjonist ga 12-åring juling Som fortjent Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Pensjonist ga 12-åring juling Som fortjent Nå er nok ikke denne saken av samme karakter, men likevel: Ja, faktisk. Hadde en gjeng drittunger lekt "ring og løp" med meg i årevis, hadde jeg banket dem opp om jeg fikk tak i dem. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Pensjonist ga 12-åring juling Som fortjent Nå er nok ikke denne saken av samme karakter, men likevel: Ja, faktisk. Hadde en gjeng drittunger lekt "ring og løp" med meg i årevis, hadde jeg banket dem opp om jeg fikk tak i dem. Bryte norsk lov og risikere fengselsstraff, samt skade eit barn? Kan ikkje sei det fristar. Hadde nok heller gått for ei bøtte isvann eller evt. kontakta foreldre/foresatte. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Pensjonist ga 12-åring juling Som fortjent Godt å se at det virkelige offeret faktisk får beskyttelse av loven, da dette er unntaket. 12-åringen fikk som fortjent - drive å plage gamle mennesker på denne måten. Ufyselige drittunger som ikke har fått skikkelig oppdragelse, så er det omverdenen som skal lide for mora ikke har gjort jobben sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå