chberge Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Heisann. La akkurat ut et bilde på Flickr som jeg tok i sommerferien i USA, sitter stor pris på litt tilbakemeldinger: http://www.flickr.com/photos/chberge/4226723830/ På forhånd takk Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Tøft, men er ikke "horisonten" litt skjev? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Er nok pittelitt skjev ja, men usikker på om den er nok skjev til at jeg skal gjøre noe med det. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Lettere å gi kritikk når man følger retningslinjene; I denne kategorien kan du legge ut bilder for kritikk. Les retningslinjene nøye før du legger ut bilder for kritikk. Vær oppmerksom på at du kun skal legge ut noen få bilder av gangen, du må endre størrelse på bildene, og at bildene skal legges inn som vedlegg. Hjelp til hvordan man gjør dette finner man i denne guiden Når du vurderer et bilde skal du komme med konstruktiv kritikk av bildet. Du som har postet bildet må tåle saklig og konstruktiv kritikk, selv om du kan være uenig i det som sies. Fokuser på fotografiet og ikke fotografen. Forsøk på å henge ut noen vil ikke tolereres. Ikke ødelegg tråder ved å svare på noe annet enn hva som blir spurt om og gjør ditt for å bidra til et bedre miljø på forumet! Endret 30. desember 2009 av Ildhode Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Er det det at jeg ikke har lagt bildet inn som vedlegg som er grunnen til at du sier jeg burde lese reglene, eller det at jeg svarte på responsen? For når det gjelder den litt skjeve horisonten er jeg klar over den, men syntes kanskje at siden den er såpass lite skjev som den er at den er med på å skape bevegelse i bildet. Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Trur eg ville ha retta opp horisonten ja. Elles eit kjempetøft bilete. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Ja, det er det samme maset og fjaset hele tida. synes bildet er fint. Jeg synes horisonten er plassert for midt i. enten skulle du hatt mest himmel, eller så burde fokuset vært på veien. Kjedelig komposisjon med andre ord.. Bildet lider også av dårlig bildekvalitet.. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Takk. Nå som flere tar og nevner horisonten så skal jeg ta og rette den opp litt. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Nå har jeg rettet horisonten litt: http://www.flickr.com/photos/chberge/4226723830/ @Ingardj: Takk for responsen. Når det gjelder hva du mener med tanke på fokus på enten himmel eller vei så har himmelen ca 1/3 av komposisjonen, mens veien har 2/3, så for meg faller naturlig blikket på veien. Men fint med flere synspunkter på det. Er jo veien jeg helst vil ha i fokus. Hva bildekvaliteten angår henger det sammen med at bildet ble tatt med et gammelt kompaktkamera siden speilrefleksen min ble ødelagt bare et par dager ut i ferien der borte. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå