nor50 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg har en kamerat som skal spille av masse rippede filmer på sin PC. Han er totalt noob på dette, og jeg har aldri brydd meg om det, så jeg vet også lite om dette... Så hvilket program bruker en sånn som han til å spille av dette? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 En DVD-Spiller. Vi hjelper ikke til med piratkopierte ting her på forumet. Lenke til kommentar
claes Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 VLC Media Player Media->Open Folder Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 En DVD-Spiller. Vi hjelper ikke til med piratkopierte ting her på forumet. Bør ikke være piratkopi selv om han har en VIDEO_TS mappe. Kan være en hjemmelaget DVD eller en DVD han eier som er rippet. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) En DVD-Spiller. Vi hjelper ikke til med piratkopierte ting her på forumet. Bør ikke være piratkopi selv om han har en VIDEO_TS mappe. Kan være en hjemmelaget DVD eller en DVD han eier som er rippet. Står klart å tydlig i reglene at man IKKE SKAL legge til rette for piratkopiering! Det hjelper ikke om TS gjør det eller ikke, vi er aldri sikre på det. Men hva om f.eks. noen googler dette og kommer fram til denne tråden med urene hensikter? Hva så? Endret 30. desember 2009 av iNeo Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 En DVD-Spiller. Vi hjelper ikke til med piratkopierte ting her på forumet. Hvem har sagt piratkopier da??? En DVD-Spiller. Vi hjelper ikke til med piratkopierte ting her på forumet. Bør ikke være piratkopi selv om han har en VIDEO_TS mappe. Kan være en hjemmelaget DVD eller en DVD han eier som er rippet. Står klart å tydlig i reglene at man IKKE SKAL legge til rette for piratkopiering! Det hjelper ikke om TS gjør det eller ikke, vi er aldri sikre på det. Men hva om f.eks. noen googler dette og kommer fram til denne tråden med urene hensikter? Hva så? Det får da vere måte på! Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 VLC Media Player Media->Open Folder Det er faktisk over det han "klarer" å få til.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 da tror jeg ikke han klarer å spille av filene. enklere enn det som er beskrevet over, får man det ikke. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvis det å faktisk spille av filmene på en pc blir over det han klarer så blir det vel ikke så mange andre løsninger enn å faktisk spille av selve dvdplata på en dvdspiller. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Hvis det å faktisk spille av filmene på en pc blir over det han klarer så blir det vel ikke så mange andre løsninger enn å faktisk spille av selve dvdplata på en dvdspiller. Tror jeg vil foreslå en mediaplayer for han Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Om han virkelig ikke klarer å gjøre som beskrevet ovenfor, så kan han faktisk bare starte VLC, og dra mappen over til VLC-vinduet. Blir dette for vanskelig også, kanskje? Hvor gammel er denne kompisen din da? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Om han virkelig ikke klarer å gjøre som beskrevet ovenfor, så kan han faktisk bare starte VLC, og dra mappen over til VLC-vinduet. Blir dette for vanskelig også, kanskje? Hvor gammel er denne kompisen din da? Han er over 50... ;-) Lenke til kommentar
claes Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 1. Last ned VLC Media Player - http://www.videolan.org/mirror-geo.php?fil...1.0.3-win32.exe 2. Installer VLC ved å dobbeltklikke filen du laster ned og følge instruksjonene (next,next,next) 3. Start VLC ved å klikke på ikonet 4. Trykk på "Media" øverst til venstre i programmet 5. Velg "Open Folder" i listen 6. Bla frem til Video_TS mappen ALTERNATIVT: Mens programmet er åpent, dra Video_TS mappen med musa over i programvinduet Hvis han ikke klarer dette, hvordan klarte han å få tak i denne VIdeo_TS mappa? Han har vel ikke drag'n'droppa video_TS mappa rett fra en DVD og over på PCen? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 1. Last ned VLC Media Player - http://www.videolan.org/mirror-geo.php?fil...1.0.3-win32.exe2. Installer VLC ved å dobbeltklikke filen du laster ned og følge instruksjonene (next,next,next) 3. Start VLC ved å klikke på ikonet 4. Trykk på "Media" øverst til venstre i programmet 5. Velg "Open Folder" i listen 6. Bla frem til Video_TS mappen ALTERNATIVT: Mens programmet er åpent, dra Video_TS mappen med musa over i programvinduet Hvis han ikke klarer dette, hvordan klarte han å få tak i denne VIdeo_TS mappa? Han har vel ikke drag'n'droppa video_TS mappa rett fra en DVD og over på PCen? JEG "skaffer" han alle filene han skaø såille av. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Fremgangsmåtene som allerede er beskrevet, er faktisk de enkleste måtene for å spille av innholdet. Om han ikke klarer å dra mappen over til VLC, kan han rett og slett bare glemme å se film. Da er alt håp ute. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Han er over 50... ;-) Da burde han jo hatt god tid til å sette seg inn i data. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Han er over 50... ;-) Da burde han jo hatt god tid til å sette seg inn i data. Du tror ikke det kan ha noe å si med interessen for data da...? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Han er over 50... ;-) Da burde han jo hatt god tid til å sette seg inn i data. Du tror ikke det kan ha noe å si med interessen for data da...? Alle med vett i skallen vet at teknologien går fremover, ikke bakover. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Han er over 50... ;-) Da burde han jo hatt god tid til å sette seg inn i data. Du tror ikke det kan ha noe å si med interessen for data da...? Alle med vett i skallen vet at teknologien går fremover, ikke bakover. Og jeg skjønner at du er en ungfole som ikke er tørr bak ørene... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hehe, jeg mente det ikke så seriøst da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå