Gå til innhold

Sigma 70-300mm 1:4-5.6 DL Macro Super - Kan dette brukes på et nytt digitalkamera?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er iferd med å hoppe inn i den digitale verden når det gjelder speilreflekskamera.

Jeg har i dag et Canon EOS 300 med 135-film, og bl.a. følgende linse:

Sigma 70-300mm 1:4-5.6 DL Macro Super (Kjøpt i 2001)

Har lyst til å ha med meg denne linsen videre. Er dette mulig?? Er det slik at jeg holde meg til Canon når det gjelder digitalt speilrefleks for at linsen skal brukes? Kanskje litt lyst på Nikon-kamera...

Vet at enkelte Sigma-linser må inn for å oppdateres, men må denne jeg har? Og hva koster eventuelt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bruke denne på et Nikonkamera,hvis du ikke vil ha Canon så selg det og kjøp et objektiv som passer til Nikon.OBjektivet du har koster ikke så mye at det har noen hensikt å basere et kamerakjøp på.

Når det gjelder kompatibilitet til nyere kameraer så må man nesten prøve og se om man får feilmeldinger på kameraer,ta om stikk innom en forretning som selger kameraer og test den.

Jeg vet ikke når Sigma begynte og produsere denne,Sigma oppgraderer objektivene sin kontinuerlig det for at de skal være kompatibel med nyere kameraer.Så hvis ditt objektiv er 5 år gammelt så sier det seg selv at muligheten for at det fungerer smertefritt på et kamera som er produsert i år,kan være små.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...