RUFen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hei. Er iferd med å hoppe inn i den digitale verden når det gjelder speilreflekskamera. Jeg har i dag et Canon EOS 300 med 135-film, og bl.a. følgende linse: Sigma 70-300mm 1:4-5.6 DL Macro Super (Kjøpt i 2001) Har lyst til å ha med meg denne linsen videre. Er dette mulig?? Er det slik at jeg MÅ holde meg til Canon når det gjelder digitalt speilrefleks for at linsen skal brukes? Kanskje litt lyst på Nikon-kamera... Vet at enkelte Sigma-linser må inn for å oppdateres, men må denne jeg har? Og hva koster eventuelt dette? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Du kan ikke bruke denne på et Nikonkamera,hvis du ikke vil ha Canon så selg det og kjøp et objektiv som passer til Nikon.OBjektivet du har koster ikke så mye at det har noen hensikt å basere et kamerakjøp på. Når det gjelder kompatibilitet til nyere kameraer så må man nesten prøve og se om man får feilmeldinger på kameraer,ta om stikk innom en forretning som selger kameraer og test den. Jeg vet ikke når Sigma begynte og produsere denne,Sigma oppgraderer objektivene sin kontinuerlig det for at de skal være kompatibel med nyere kameraer.Så hvis ditt objektiv er 5 år gammelt så sier det seg selv at muligheten for at det fungerer smertefritt på et kamera som er produsert i år,kan være små. Endret 30. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Og hvis det ikke er APO varianten, så er det enda mindre hensikt i å basere noe som helst rundt objektivet. Jeg har selv dette objektivet (altså APO varianten)til min Nikon D80, og bruker det stort sett bare som bokstøtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå