Lilac1 Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Og ingen av dere jussnisser har poengtert at varen var feilrepresentert fra selgers side? Er 1,80 selv, og for å bruke slikt superundertøy i XL følger man definisjonen sykelig overvektig. http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/..._kreve_av_varen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Og ingen av dere jussnisser har poengtert at varen var feilrepresentert fra selgers side? Er 1,80 selv, og for å bruke slikt superundertøy i XL følger man definisjonen sykelig overvektig. http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/..._kreve_av_varen Det spørs på det individuelle størrelsessystem. Da jeg var like høy som deg lå jeg på L i det aller meste. Så nei, jeg vil ikke bastant konkludere med at det var feilinformert fra selgers side her. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Ullundertøy skal være tettsittende, og derfor gjerne en størrelse mindre enn det du bruker i vanlige klær. Så jeg kan ikke begripe hvordan en person på 180 kan bruke XL. Jeg kunne fått plass til 2 personer i 1 trøye. Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ullundertøy skal være tettsittende, og derfor gjerne en størrelse mindre enn det du bruker i vanlige klær. Så jeg kan ikke begripe hvordan en person på 180 kan bruke XL. Jeg kunne fått plass til 2 personer i 1 trøye. Nå er det vel mer bredde enn høyde som avgjør størrelse... XL til en på 180 cm er vel mer vanlig enn uvanlig. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Ullundertøy skal være tettsittende, og derfor gjerne en størrelse mindre enn det du bruker i vanlige klær. Så jeg kan ikke begripe hvordan en person på 180 kan bruke XL. Jeg kunne fått plass til 2 personer i 1 trøye. Det kjem ann på bruksområde, tettsittande til høg intensitet, større til lavar intensitet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Uansett er dette et produkt kjøpt i oktober. At man må reklamere innen rimelig tid tar ikke hensyn til julegaveshopping 2 måneder før jul. Størrelse på klær er noe man rimelig sett bør oppdage feil ved lenge før det har passert 2 måneder. Det er ingen angrerett med i bildet her, og butikkens frivillige garanti er også uaktuell siden den kun gjelder i 14 dager. Men kjære mor har kanskje lært å spørre om størrelse før hun handler klær neste gang? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Uansett er dette et produkt kjøpt i oktober. At man må reklamere innen rimelig tid tar ikke hensyn til julegaveshopping 2 måneder før jul. Størrelse på klær er noe man rimelig sett bør oppdage feil ved lenge før det har passert 2 måneder. Det er ingen angrerett med i bildet her, og butikkens frivillige garanti er også uaktuell siden den kun gjelder i 14 dager. Men kjære mor har kanskje lært å spørre om størrelse før hun handler klær neste gang? Feil størrelse er vanskelig og oppdage før man har fått julepresangen ? Nå har vel ikke du lest alle innleggene siden jeg glemte å nevne at det var en julepresang i første post. Ifølge hun så hadde hun plukket med seg et par M trøyer, men spurte i kassen om dette var rette størrelse. Men da har jeg fått bekreftet at jeg ikke har rett på noe som helst, så får jeg heller håpe at det er noen servicevennlige personer i kassen vis jeg prøver noen andre plasser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Julegaveshopping eller ei, butikkens frivillige angrerett gjelder i dette tilfellet i 14 dager. Å si at man skal ha en størrelse som passer til en på 180 cm sier ikke spesielt mye. Personalet er nødt til å se personen for å vite hvilken størrelse som passer. En på 180cm kan veie alt fra 70 til 200 kilo, så det sier seg selv at "180cm" ikke er en indikasjon på størrelse. Personalet tenkte vel på 14 dagers angrerett når de allikevel valgte å finne en størrelse de trodde kunne passe, for de fleste prøver tøyet som er kjøpt innen det er gått to uker. De kunne ikke vite at det var julegave, med mindre din mor spesifikt fortalte de det. At butikken i dette tilfellet var litt vrange, kan jeg være enig i, men du kan ikke "ta" de på noe som helst. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ... Der kjøpte hun div ullundertøy fra Devold til 2400kr,-. ... Litt sent men her er det snakk om undertøy. Dette er normalt ikke mulig å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå