Gå til innhold

Kjøpt på kampanje, umulig å bytte i annen størrelse


GLN

Anbefalte innlegg

Min mor var på en intersport i oktober da de hadde åpningstilbud etter en butikkoppussing. Der kjøpte hun div ullundertøy fra Devold til 2400kr,-. Hun spurte butikkmedarbeideren at hun hadde en sønn på 180cm som skulle ha ullundertøy, hvilken størrelse måtte hun da ha? Det endte opp med at hun kom hjem med XL i ullundertøy, jeg gikk meg jo nesten vill i klærne, bruker S og M i så si alt annet.

 

Nå er det umulig å bytte dem i en mindre størrelse pga fargekombinasjonen på ullundertøyet er utgått, selv om de har 100-200 andre akkuratt like sett, bare ikke den fargen. Er det mulig å slå seg så vrange? De poengterte også med at det var kjøpt på tilbud, men vi tjener jo ingenting på å bytte i en annen størrelse, uansett hvor lite eller mye vi betalte for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal ikke tilbuds varer kunne byttes? Man har da like stor retur rett på de som vanlig.. (nå har det gått over de 14 dagene..)

 

På generell basis må butikken opplyse om varene ikke kan byttes før kjøp.

14 dager gjelder ved telefon-salg, internett-salg og lignende fjern-salg..

når man handler i butikk har man ikke krav på å få byttet med mindre det er noe feil på varen, men da går det på garantien.

 

oftest er butikkene greie og lar folk bytte, men de har fullstendig lov til å ikke la folk bytte.

intersport er kanskje litt vel vrange her, men det har de faktisk lov til.

det er mulig de har gode grunner til å nekte byttet, varen har jo gått ut...

Lenke til kommentar

Jeg måtte lese førsteposten før jeg skjønte at TS har en dårlig sak her. Trodde kanskje det var snakk om julegaver og da er det jo naturlig å bytte i disse dager... Når det er kjøpt i oktober og i tillegg tydeligvis ikke var gitt i gave så kan man ikke skylde på at selger ikke hadde gitt tilstrekkelig hjelp når han deler ut XL størrelser til noen som skal ha maks medium.

 

Fram med saksen så har du str medium i en fei :)

Lenke til kommentar
Intersport tilbyr sine kunder en bekymringsfri handleopplevelse. Dette innebærer at du som kunde kan bytte din vare i en annen modell dersom du ikke er fornøyd med produktet. Ubrukte varer kan byttes i alle Intersport butikker i Norge innen 14 dager, mens brukte varer må byttes i den butikken den ble kjøpt i. Husk kvittering eller byttelapp. Gjelder ikke salgsvarer eller varer kjøpt i nettbutikken.

 

Ser no at det var salsvaret, og at det er gått vesentleg lenger enn 14 dagar. Prøv ein anna butikk/kjede og høyr om du får bytta det der.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Jeg måtte lese førsteposten før jeg skjønte at TS har en dårlig sak her. Trodde kanskje det var snakk om julegaver og da er det jo naturlig å bytte i disse dager... Når det er kjøpt i oktober og i tillegg tydeligvis ikke var gitt i gave så kan man ikke skylde på at selger ikke hadde gitt tilstrekkelig hjelp når han deler ut XL størrelser til noen som skal ha maks medium.

 

Fram med saksen så har du str medium i en fei :)

Fikk det til jul, og reiste for å bytte det som en julegave.

 

Varen har jo ikke direkte gått ut av sortimentet, bare den fargekombinasjonen. De har jo en hel vegg med forskjellige fargekombinasjoner, men bare ikke den. Da skader det vel ikke om de bytter den inn? Trodde de hadde litt service nå i romjulen.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
"og at det er gått vesentleg lenger enn 14 dagar."

-----------------

Hva har dette med saken å gjøre ? 14 dagers angrefrist gjelder IKKE ved kjøp i butikk....

Har du fått med deg at Intersport har 14 dagers angrefrist ved kjøp i butikk. Hadde du tatt deg til å lesa resten av innlegget ville du sett at Intersport strekk seg lenger enn det lovverket tilseier for å yta kundeservice.

 

Generelt: Angrefrist gjeld IKKJE ved kjøp i fysisk butikk

Unntak: Somme kjedar t.d. Elkjøp, G-Sport og Intersport har 14- eller 30- dagars opent kjøp.

 

Link på Intersport sine nettsider! Du kan lese Intersport sin Alltid fornøyd garanti i spoileren under, legg vekt på punkt 3.

 

 

Alltid fornøyd garanti

 

Hos Intersport får du hjelp uansett hvilket land du befinner deg i.

 

Hos Intersport får du hjelp uansett hvilket land du befinner deg i, og du kan bytte varen innen 14 dager hvis du ikke er fornøyd! Intersports internasjonale kundeløfter gjør at vi kan garantere våre kunder den aller beste service og en bekymringsfri handleopplevelse. Vi ønsker at du som Intersport kunde blir tatt godt vare på av vårt nettverk av sportsbutikker over hele verden. 4800 butikker i 32 land står klare til å hjelpe akkurat deg til en enda bedre sports- og fritidsopplevelse.

 

1. Internasjonal garanti

 

Med gyldig reklamasjon vil du som kunde kunne få hjelp i en av Intersport sine 4800 butikker, uavhengig av hvilken butikk og i hvilket land varen ble kjøpt i. Med andre ord, dersom en sykkel kjøpes i en Intersport butikk i Norge, og blir ødelagt på en sykkeltur i Danmark pga feil eller mangel ved varen, skal du som kunde få hjelp i danske Intersport butikker. Disse vil bidra til en midlertidig løsning slik at du kan fortsette din ferie bekymringsfritt. Den endelige løsningen vil din norske butikk stå for når du returnerer til ditt hjemland.

 

2. Alltid fornøyd garanti

 

Intersport tilbyr sine kunder en bekymringsfri handleopplevelse. Dette innebærer at du som kunde kan bytte din vare i en annen modell dersom du ikke er fornøyd med produktet. Ubrukte varer kan byttes i alle Intersport butikker i Norge innen 14 dager, mens brukte varer må byttes i den butikken den ble kjøpt i. Husk kvittering eller byttelapp. Gjelder ikke salgsvarer.

 

3. Personlig veiledning

 

Intersport legger stor vekt på at alle ansatte skal ha gjennomgått grundig opplæring for å kunne gi våre kunder profesjonelle råd og veiledning. Av denne grunn har hver enkelt av butikkene valgt sine spesialiseringsområder hvor de garanterer svært høy kompetanse, og er i denne forbindelse utstyrt med de hjelpemidlene som skal til for å gi riktig veiledning og individuell tilpasning av utstyr.

 

4. Verdens beste produktutvalg

 

Verdens beste produktutvalg, kombinert med høy faglig kompetanse blant våre ansatte, gjør våre Intersport butikker best skikket til å hjelpe deg med riktig utstyr! I våre butikker har du som kunde tilgang til verdens ledende merkevarer, et bredt utvalg av produkter og de siste nyhetene innen sport. Verdens største sportsdetaljist fører relevante varemerker i hver produktkategori. Disse varemerkene og produktene velges ut etter å ha blitt godkjent av Intersports internasjonale produkt- og sortimentskomiteer.

 

 

 

 

------

 

Pirja: Stort sett ingen butikkar vil ta inn ein farge dei ikkje har då denne berre blir ein rest, og må truleg seljast billigare seinare. Saken stiller seg sjølvsagt litt annleis dersom kunden har byttelapp frå den butikken, då butikken har sagt seg villige til at kunder kan koma inn å bytta seinare.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Prøv ein anna sportsbutikk. Du skal absolutt ikkje sjå vekk i frå at ein anna kjede har den fargen du har fått i sortimentet sitt. Det skader iallfall ikkje å prøve ;) Dersom du opplyser om kva farge det er kan det vera nokon som bur/jobbar i nærleiken av deg som kan tipse om stader dei har den fargen du er ute etter.

Lenke til kommentar
Prøv å vask det på forskjellige temperaturer... kun ett sett og prøv å vaske det med varmere og varmere.

 

Til slutt vil vannet bli så varmt at undertøyet krymper, hvis det krymper til rett størrelse vasker du alle på den temperaturen :)

Å det uten å skade kvaliteten på plagget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...