RUFen Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hei. Er iferd med å hoppe inn i den digitale verden når det gjelder speilreflekskamera. Jeg har i dag et Canon EOS 300 med 135-film, og bl.a. følgende linse: Sigma 70-300mm 1:4-5.6 DL Macro Super Har lyst til å ha med meg denne linsen videre. Er dette mulig?? Er det slik at jeg MÅ holde meg til Canon når det gjelder digitalt speilrefleks for at linsen skal brukes? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Alle objektiver som er til EOS systemkamera fra Canon fungerer på alle digitale EOS kameraer også. Vet ikke og det du har har autofokusmotor eller ikke,men typiske problemer med eldre objektiver fra tredjeparts produsenter er at objektivene må omprogrammeres for og kunne "prate" med nyere kameraer,noe som kan bli like dyrt som et nytt. Lenke til kommentar
RUFen Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Alle objektiver som er til EOS systemkamera fra Canon fungerer på alle digitale EOS kameraer også. Vet ikke og det du har har autofokusmotor eller ikke,men typiske problemer med eldre objektiver fra tredjeparts produsenter er at objektivene må omprogrammeres for og kunne "prate" med nyere kameraer,noe som kan bli like dyrt som et nytt. Det er flott :-) Men i og med at det er Sigma jeg har, er jeg litt spent... Videre lurer jeg på om en linse som er kompitabel til Canon EOS er like kompitabel til Nikon eller annet merke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Alle objektiver som er til EOS systemkamera fra Canon fungerer på alle digitale EOS kameraer også. Vet ikke og det du har har autofokusmotor eller ikke,men typiske problemer med eldre objektiver fra tredjeparts produsenter er at objektivene må omprogrammeres for og kunne "prate" med nyere kameraer,noe som kan bli like dyrt som et nytt. Det er flott :-) Men i og med at det er Sigma jeg har, er jeg litt spent... Videre lurer jeg på om en linse som er kompitabel til Canon EOS er like kompitabel til Nikon eller annet merke. Du kan ikke bruke et objektiv med canonfatning på andre kamera enn canon eller omvendt, om det er det du mener . Lenke til kommentar
RUFen Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Oki, så da er min eneste mulighet til å få med meg denne linsen til den digitale verden og faktisk kjøpe Canon fortsatt. Da blir det vel et Canon 500D på meg, i morgen eller de nærmeste dagene! Takk for svarene. Endret 29. desember 2009 av RUFen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå