Gå til innhold

Er det er noe å tjene på objektiv kjøp i Bangkok?

Anbefalte innlegg

Har noen venner som reiser til bangkok om noen dager, vil det være noe å tjene på at de kjøper et objektiv eller to for meg der nede? Er jo selfølgelig skeptisk med tanke på å bli lurt men det finnes vel seriøse butikker der også.

Skal selv reise til Gran Canaria om 2 uker men der vet jeg av erfaring at elektronikk koster det samme som hjemme +- noen kroner så da regner jeg med at det gjelder det samme for fotoutstyr.

noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Canon EF 50 mm 1,8 i Thailand i sommer for ca kr 600,-

Denne var på tilbud og den ekstra lave prisen gjorde at jeg slo til, litt for å ha et rimelig men passe lyssterkt objektiv som backup og som et tillegg til det objektivet jeg bruker mest; en Sigma 20 mm 1,8.

Generelt så ikke optikk ut til å være veldig rimelig. En annen sak er jo at man bør være oppmerksom på at det ikke er lett i forhold til garanti hvis noe går galt. Følte heldigvis ikke at jeg tok noe stor risiko med min handel og fikk testet det noen dager før jeg forlot Thailand...

Lenke til kommentar

Har aldri vært i Asia men har kjøpt mange objektiver derfra. Har fått utstyr fra Sør-Korea, Japan, Hong Kong/Kina(fastlandet). Aldri hatt noe problemer. Fikk en Sigma 105mm macro fra HK og de testet AF før objektivet ble sendt. Har heller ikke betalt mva på noe jeg har fått fra Asia.

Lenke til kommentar
Har aldri vært i Asia men har kjøpt mange objektiver derfra. Har fått utstyr fra Sør-Korea, Japan, Hong Kong/Kina(fastlandet). Aldri hatt noe problemer. Fikk en Sigma 105mm macro fra HK og de testet AF før objektivet ble sendt. Har heller ikke betalt mva på noe jeg har fått fra Asia.

Er stor forskjell på nettbutikker og butikker i typiske turiststrøk,både på pris,eksemplarkvalitet og om du eventuell får en det aktuelle varen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...