Gå til innhold

Fremgang i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at de ikke er kristne?

De hater andre mennesker, følgelig er de ikke kristne.

I så fall finnes det ikke mange kristene i verden, for å hate andre mennesker i en eller annen form ser ut til å være veldig populært.

 

Men seriøst. Jeg har ikke noe i mot gruppen mennesker som passer inn i din definisjon av kristendom, men du burde kanskje vurdere å kalle dere noe annet, da det virker som det bryter med almennoppfatningen av hva en kristen person er.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at de ikke er kristne?

De hater andre mennesker, følgelig er de ikke kristne.

I så fall finnes det ikke mange kristene i verden, for å hate andre mennesker i en eller annen form ser ut til å være veldig populært.

 

Men seriøst. Jeg har ikke noe i mot gruppen mennesker som passer inn i din definisjon av kristendom, men du burde kanskje vurdere å kalle dere noe annet, da det virker som det bryter med almennoppfatningen av hva en kristen person er.

Almennoppfatningen er at en kristen er som Kristus og ikke en som hater sine medmennesker.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at de ikke er kristne?

De hater andre mennesker, følgelig er de ikke kristne.

I så fall finnes det ikke mange kristene i verden, for å hate andre mennesker i en eller annen form ser ut til å være veldig populært.

 

Men seriøst. Jeg har ikke noe i mot gruppen mennesker som passer inn i din definisjon av kristendom, men du burde kanskje vurdere å kalle dere noe annet, da det virker som det bryter med almennoppfatningen av hva en kristen person er.

Almennoppfatningen er at en kristen er som Kristus og ikke en som hater sine medmennesker.

Nei, dette er din oppfatning. Du står selvsagt fritt til å motbevise min påstand her med noen skikkelige kilder på definisjonen på en kristen person som støtter oppom ditt syn.

Lenke til kommentar
At kristne hater sine medmennesker er din oppfatning, Turgon ikke almennhetens.

Vel, jeg sier bare at det innenfor definisjonene av "kristen" som jeg har sett, så innebærer det kun en tro på jesus og gud, i tilegg til en bønn om tilgivelse for sine synder. Dette utelukker ikke at en kristen person kan hate andre mennekser, men du står jo fritt til å se på dette som en synd.

 

Jeg vil gjerne at du dokumenterer din påstand om at ordet "kristen" betyr det du insinuerer, for jeg er lei av å se at du stadig avfeier mennesker som gjør klandreverdige ting i dine øyne som uverdige til å dele din tro, uten noe annet grunnlag enn nettopp tro og subjektive meninger.

Lenke til kommentar
Er egentlig ikke rart at det er "upopulært" å være kristen, i og med at vi har lagd så mye faenskap for muslimske land...

 

 

Touche. Nå skal jeg være enig angående Bosnia da bosniakene konverterte fra kristendommen til islam (og gjerne før den tid også på grunn av den spesielle kristendommen man soknet til), men nå har jeg aner i et annet land som også var under okkupasjon fra de samme som bedrev turer til Bosnia. Så vær nå endelig forsiktig med å frasi islam all skyld for faenskap. For der, har de like god trening som sin eldre søsterreligion.

 

 

Armenia vil jeg tørre å påstå....

 

Jeg avskrev aldri Islam fra å lage faenskap, men i den moderne verden, har kristne land stått for de fleste kriger og diverse andre angrep mot Islamske stater. Når det gjelder Bosnjakenes konvertering, så var det egentlig aldri en konvertering...Bosnia ble offisielt sett kristnet på Bilino Polje i Zenica, men slik de kristne konverterte da, var det "bli kristen eller krig mot oss". Bosnjakene ble så "kristne", men praktiserte aldri religionen på lik linje som serberne og kroatene. Det er her mye av konflikten mellom Bosnia og Serbia også oppstår, siden serberne mener bosnjakene er serbere som ble muslimer(svikere), og dette er noe vi bosnjaker er veldig uenige i.

Lenke til kommentar
Armenia vil jeg tørre å påstå....

 

Ayo, Hayastan

 

Jeg avskrev aldri Islam fra å lage faenskap, men i den moderne verden, har kristne land stått for de fleste kriger og diverse andre angrep mot Islamske stater. Når det gjelder Bosnjakenes konvertering, så var det egentlig aldri en konvertering...Bosnia ble offisielt sett kristnet på Bilino Polje i Zenica, men slik de kristne konverterte da, var det "bli kristen eller krig mot oss". Bosnjakene ble så "kristne", men praktiserte aldri religionen på lik linje som serberne og kroatene. Det er her mye av konflikten mellom Bosnia og Serbia også oppstår, siden serberne mener bosnjakene er serbere som ble muslimer(svikere), og dette er noe vi bosnjaker er veldig uenige i.

 

Se her ja. Her kommer det frem. Stater med muslimer er ikke skyldige i noe idag, kun historien viser vold.

Vi snakker om da; Øst-Timor i 75, Sudan idag i sør-sudan og Darfur, Kuwait i 1990 , Iran-Irak-krigan, Afghanistan, Tyrkia sine invasjoner i Irak, Syria sine bombinger av egen befolkning under Libanons borgerkrigen, Vest-Sahara osv osv. Dette er selvsagt de kristne i spesielt Usa sin skyld.

 

Bosniakene ble på eksakt samme måte muslimifisert også. Så hvordan islam er noe bedre enn kristne i så måte er jo spenstig å argumentere for.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha utdypet mer. Det er selvølgelig kriger innad i muslimske land, islamske land vs islamske land altså. Jeg mente på tvers av religioner. Med unntak av India og Pakistan(islam vs hinduisme, en konflikt jeg ikke har mye kunnskap om), skal du lete lenge etter en krig startet fra den islamske siden rettet mot en annen religion. Men hvis du ser på kristne land, har de startet en rekke kriger mot islamske(golfkrigen, krigen i iraq, krigen i afghanistan, krigen i bosnia, etc)

 

Det meste av "faenskapen" som kommer fra islamste stater i form av terror etc, er som regel provosert frem av vesten. Dette er en påstand jeg tør å kommed med.

Lenke til kommentar
..Når det gjelder Bosnjakenes konvertering, så var det egentlig aldri en konvertering...Bosnia ble offisielt sett kristnet på Bilino Polje i Zenica, men slik de kristne konverterte da, var det "bli kristen eller krig mot oss". Bosnjakene ble så "kristne", men praktiserte aldri religionen på lik linje som serberne og kroatene. Det er her mye av konflikten mellom Bosnia og Serbia også oppstår, siden serberne mener bosnjakene er serbere som ble muslimer(svikere), og dette er noe vi bosnjaker er veldig uenige i.

Bosnias muslimer er opprinelige kristne som ble muslimer under Tyrkias okkupasjon (1463–1878) av det kristne kongeriket Bosnia

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg skulle ha utdypet mer. Det er selvølgelig kriger innad i muslimske land, islamske land vs islamske land altså. Jeg mente på tvers av religioner. Med unntak av India og Pakistan(islam vs hinduisme, en konflikt jeg ikke har mye kunnskap om), skal du lete lenge etter en krig startet fra den islamske siden rettet mot en annen religion. Men hvis du ser på kristne land, har de startet en rekke kriger mot islamske(golfkrigen, krigen i iraq, krigen i afghanistan, krigen i bosnia, etc)

 

Apologetikk igjen fra religiøse.

Sør-Sudan og Øst-Timor f.eks er ikke muslimske områder/land.

 

Det meste av "faenskapen" som kommer fra islamste stater i form av terror etc, er som regel provosert frem av vesten. Dette er en påstand jeg tør å kommed med.

 

Ikke sant. Å tørre å komme med en påstand er enkelt, og rimelig banalt. Resten er vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...