Gå til innhold

Fremgang i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er stråmannsargumentering, falske beskyldninger av kristne og kristendomsfiendtlighet det óg?

 

Litt, faktisk :)

 

Og hvor fant du "falske beskyldninger av kristne og kristendomsfiendtlighet"?

 

Poenget mitt er at de fleste religiøse er sunne og friske mennesker. Så det å være religiøs er helt ok, men jeg er derimot mer skeptisk til når ett samfunn er basert på ett trossamfunn.

 

Er dog søtt hvor mye det å være religiøs til tider minner om det å være schizofren. Forskjell er at det finnes medisiner for schizofreni :p

Lenke til kommentar
Er dog søtt hvor mye det å være religiøs til tider minner om det å være schizofren. Forskjell er at det finnes medisiner for schizofreni :p

 

Det tyder vel snarere på at det er noe man har oversett dersom man må ty til schizofreniforklaringer for å gjøre mening ut av en fornuftig religiøs person.

Endret av Monkybone
Lenke til kommentar
Er stråmannsargumentering, falske beskyldninger av kristne og kristendomsfiendtlighet det óg?

 

Litt, faktisk :)

 

Og hvor fant du "falske beskyldninger av kristne og kristendomsfiendtlighet"?

Den som sier at kristne er homofober, lyger. Den som sier at ikke-kristne derimot ikke er homofober, lyger også. Den som sier at kristne fornekter vitenskapen lyger. Den som sier at kristne ikke tenker selv, lyger. Kristendomsfiendtlighet er som oftest en holdning man har eller en trend man følger, fordi det er "kult" eller populært. De tror de er rebellske og opprørske, men i virkeligheten gjør de bare akkurat som forfedrene og forfedrenes forfedre har gjort siden kristendommens morgen, bare at de følger strømmen blindt. De er som sauer, samtidig beskylder de kristne som står imot strømmen, som studerer det de tror på, som tør å stå for det de mener, for å være schizofrene, idioter eller hjernevasket.

Lenke til kommentar
Den som sier at kristne er homofober, lyger. Den som sier at ikke-kristne derimot ikke er homofober, lyger også. Den som sier at kristne fornekter vitenskapen lyger. Den som sier at kristne ikke tenker selv, lyger. Kristendomsfiendtlighet er som oftest en holdning man har eller en trend man følger, fordi det er "kult" eller populært. De tror de er rebellske og opprørske, men i virkeligheten gjør de bare akkurat som forfedrene og forfedrenes forfedre har gjort siden kristendommens morgen, bare at de følger strømmen blindt. De er som sauer, samtidig beskylder de kristne som står imot strømmen, som studerer det de tror på, som tør å stå for det de mener, for å være schizofrene, idioter eller hjernevasket.

 

Eheh. Jeg sa aldri at kristne er homofober, jeg sa a at kristne verdier er homofobe. Og jeg sa aldri noe om at kristne ikke tenker selv. Forøvrig er antihomofile holdninger noe som lenge har vært svært utbredt i kirken. Ignorering av vitenskap er også noe som har vært vanlig.

 

Og jeg kan anklage deg for å lyge om kristendomsfiendtlige. Men jeg gjør ikke det, fordi du bare generaliserer :p

 

Og kristne som står i mot strømmen? De fleste kristne jeg kjenner til er blitt oppvokst med troen, noe som ergo ikke gjør det til deres egne valg.

Lenke til kommentar
Den som sier at kristne er homofober, lyger. Den som sier at ikke-kristne derimot ikke er homofober, lyger også. Den som sier at kristne fornekter vitenskapen lyger. Den som sier at kristne ikke tenker selv, lyger. Kristendomsfiendtlighet er som oftest en holdning man har eller en trend man følger, fordi det er "kult" eller populært. De tror de er rebellske og opprørske, men i virkeligheten gjør de bare akkurat som forfedrene og forfedrenes forfedre har gjort siden kristendommens morgen, bare at de følger strømmen blindt. De er som sauer, samtidig beskylder de kristne som står imot strømmen, som studerer det de tror på, som tør å stå for det de mener, for å være schizofrene, idioter eller hjernevasket.

 

Eheh. Jeg sa aldri at kristne er homofober, jeg sa a at kristne verdier er homofobe. Og jeg sa aldri noe om at kristne ikke tenker selv. Forøvrig er antihomofile holdninger noe som lenge har vært svært utbredt i kirken. Ignorering av vitenskap er også noe som har vært vanlig.

 

Og jeg kan anklage deg for å lyge om kristendomsfiendtlige. Men jeg gjør ikke det, fordi du bare generaliserer :p

 

Og kristne som står i mot strømmen? De fleste kristne jeg kjenner til er blitt oppvokst med troen, noe som ergo ikke gjør det til deres egne valg.

 

Du får det til å høres ut som om vitenskap motbeviser religion. Hvordan kan du da forklare at feks. Einstein var åpen for at det fantes en skapergud?

Lenke til kommentar
Du får det til å høres ut som om vitenskap motbeviser religion. Hvordan kan du da forklare at feks. Einstein var åpen for at det fantes en skapergud?

Men for helsikke! Einstein var naturalistisk panteist (og ateist for den saks skyld), aldri religiøs i tradisjonell forstand..

 

Einstein er uansett ikke vitenskapens representant på noen som helst måte.

Endret av fuzzyboots
Lenke til kommentar
Du får det til å høres ut som om vitenskap motbeviser religion. Hvordan kan du da forklare at feks. Einstein var åpen for at det fantes en skapergud?

Men for helsikke! Einstein var naturalistisk panteist, aldri religiøs i tradisjonell forstand..

 

Einstein er uansett ikke vitenskapens representant på noen som helst måte.

 

Einstein har oppnådd så mye, at han kan brukes som eksmepel.

 

Nei, han tilhørte ingen religion, men han var åpen for tanken av at det fantes en Gud. Jeg svarer bare til reltih som etter det jeg ser, prøver å få alle som tror på Gud til å se dumme ut.

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...