Pepsi Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Kan noen fortelle meg hva Centrino egentlig står for. Hvis jeg kjøper meg ny laptop, bør jeg kjøpe Centrino da?? Takker for svar. 8) Lenke til kommentar
smetho Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 DinSide skrev en del om Centrino da det ble lansert. Du kan lese det de da skrev her Lenke til kommentar
xstian Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Kan noen fortelle meg hva Centrino egentlig står for.Hvis jeg kjøper meg ny laptop, bør jeg kjøpe Centrino da?? Takker for svar. 8) Bare ikke gå rundt i Italia og brøl "CENTRINO", for da får du juling... Neida, det er kombinasjonen av prosessor/hovedkort/trådløst nettverkskort som Intel har funnet på for bærbare. Ganske bra påfunn, egentlig. .xstian Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Neida, det er kombinasjonen av prosessor/hovedkort/trådløst nettverkskort som Intel har funnet på for bærbare.Ganske bra påfunn, egentlig. .xstian Tja.. Bra gjort av Intel å lage en sånn hype. Men det er dårlig at wlan-kortet ikke støtter mer enn 802.11b. Jeg ville mye heller kjøpt en bærbar med Pentium M-cpu, og 802.11g-support. Varer ikke lenge før b er treigt og gammalt nå tror jeg.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Centrino er en egen Laptop standar kan man si. hvor det er med P4m, trådløst nett, nettverkskort, og EXTREM batteri levetid. Intel hevder selv at det er 5-6 timers batteri tid. men jeg tror selv at det er mere snakk om 4-5 timers bruk. **NB en Centrino pc er KUN Centrino hvist den har P4m Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 **NB en Centrino pc er KUN Centrino hvist den har P4m Pentium M mener du sikkert. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Neida, det er kombinasjonen av prosessor/hovedkort/trådløst nettverkskort som Intel har funnet på for bærbare.Ganske bra påfunn, egentlig. .xstian Tja.. Bra gjort av Intel å lage en sånn hype. Men det er dårlig at wlan-kortet ikke støtter mer enn 802.11b. Jeg ville mye heller kjøpt en bærbar med Pentium M-cpu, og 802.11g-support. Varer ikke lenge før b er treigt og gammalt nå tror jeg.. Har en mistanke om at når g er godkjent som standard (kommer vel til høsten, tenker jeg) er det kun snakk om en softwareoppdatering... .xstian Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Har en mistanke om at når g er godkjent som standard (kommer vel til høsten, tenker jeg) er det kun snakk om en softwareoppdatering... .xstian Det komme aldri til å skje ihvertfall. det er ganske mange fysiske forandringer fra 802.11b brikker til 802.11g brikker. MEN jeg vil tro at Intel kommer med et nytt kort når standarden er ferdig som gjør at Centrino maskiner blir 802.11g kompatible. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Har en mistanke om at når g er godkjent som standard (kommer vel til høsten, tenker jeg) er det kun snakk om en softwareoppdatering... .xstian Det komme aldri til å skje ihvertfall. det er ganske mange fysiske forandringer fra 802.11b brikker til 802.11g brikker. MEN jeg vil tro at Intel kommer med et nytt kort når standarden er ferdig som gjør at Centrino maskiner blir 802.11g kompatible. Broadcom leverer AFAIK kort pr i dag som vil være firmware-oppgraderbare til 802.11g. Dette gjør ikke Intel. Og fordi Centrino-lisensieringen krever Intel-kort i maskinene har ikke maskiner med Broadcom-kort mulighet til å kalles Centrino.. Markedsføringsmessig smart av Intel, teit fordi det svekker konkurranseevnen til teknisk sett bedre produkter. Og om Centrino-maskiner leveres med annen type kort om et halvt år er det jo ganske surt å ha kjøpt nå i vår med "feil" kort.. Så lenge chippen er integrert på MB er det jo ikke akkurat enkelt å bytte ut.. Lenke til kommentar
knut Skrevet 30. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2003 Broadcom leverer AFAIK kort pr i dag som vil være firmware-oppgraderbare til 802.11g. Dette gjør ikke Intel. Og fordi Centrino-lisensieringen krever Intel-kort i maskinene har ikke maskiner med Broadcom-kort mulighet til å kalles Centrino.. Markedsføringsmessig smart av Intel, teit fordi det svekker konkurranseevnen til teknisk sett bedre produkter. Og om Centrino-maskiner leveres med annen type kort om et halvt år er det jo ganske surt å ha kjøpt nå i vår med "feil" kort.. Så lenge chippen er integrert på MB er det jo ikke akkurat enkelt å bytte ut.. Broadcom brikka er basert på en "draft" versjon av standarden, derfor er den 802.11g kompatibel allerede. Chippen er heller ikke integrert på hovedkortet, men i et mini-pci spor. Det er ikke så lett å kjøpe slike mini-pci kort, men det er noen nettbutikker som tar det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå