mrDave Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Ja hei Jeg skal ha nå dataskjerm tenker str 21,5 elr 24 tommer. Men jeg vil at den skal ha HDMI inngang. Slik at jeg også kan koble til PS3. Hva er det aller billigste jeg kan skaffe? Billig fordi jeg gjerne skulle hatt 2 skjermer. Endret 29. desember 2009 av dih Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 24 Tommer BenQ 21,5 LED BenQ Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) 24 Tommer BenQ 21,5 LED BenQ Den første har jo ikke HDMI EDIT: min feil, så at det var HDMI nå! Takk Endret 29. desember 2009 av dih Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 24 Tommer BenQ 21,5 LED BenQ Den første har jo ikke HDMI EDIT: min feil, så at det var HDMI nå! Takk He,he ser det på bilda her : Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) 1: Takk!, hvordan skjermkort må jeg ha for å kunne bruke 2 stk av 21,5 tommeren? Kan jeg bruke sapphire 5750? Ser at den har 2 stk DVI-I. Men skjermen har jo bare VGA?? eller... 2: Gir DVI-I HD? 3: Hva er forskjell på DVI-D og DVI-I? 4. Blir kvaliteten dårligere om jeg konverterer VGA til DVI? Endret 29. desember 2009 av dih Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 1: Takk!, hvordan skjermkort må jeg ha for å kunne bruke 2 stk av 21,5 tommeren? Kan jeg bruke sapphire 5750? Ser at den har 2 stk DVI-I. Men skjermen har jo bare VGA?? eller... 2: Gir DVI-I HD? 3: Hva er forskjell på DVI-D og DVI-I? 4. Blir kvaliteten dårligere om jeg konverterer VGA til DVI? Du kan godt bruke det skjermkortet. Visst du bruker en DVI-I VGA adapter så blir probleme løst, du kan koble opp til 3 skjermer om gangen. anyway her kan du bruke en VGA adapter og 1 HDMI adapter (-----her------) Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 1: Takk!, hvordan skjermkort må jeg ha for å kunne bruke 2 stk av 21,5 tommeren? Kan jeg bruke sapphire 5750? Ser at den har 2 stk DVI-I. Men skjermen har jo bare VGA?? eller... 2: Gir DVI-I HD? 3: Hva er forskjell på DVI-D og DVI-I? 4. Blir kvaliteten dårligere om jeg konverterer VGA til DVI? Du kan godt bruke det skjermkortet. Visst du bruker en DVI-I VGA adapter så blir probleme løst, du kan koble opp til 3 skjermer om gangen. anyway her kan du bruke en VGA adapter og 1 HDMI adapter (-----her------) Men blir kvaliteten dårligere med adapter? Tenker mest på VGA. OG HDMI og da Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ikke på dataskjerm, bruker VGA kobling her og nå med et GeForce 6600 (fra 2004-2006). Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Både HDMI og VGA gir HD. I min erfaring så er kvalitetstapet ved å bruke VGA til HD-oppløsning mest teoretisk. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Både HDMI og VGA gir HD. I min erfaring så er kvalitetstapet ved å bruke VGA til HD-oppløsning mest teoretisk. Men jeg har enda ikke funnet noen skjermkort som støtter 2x VGA? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Både HDMI og VGA gir HD. I min erfaring så er kvalitetstapet ved å bruke VGA til HD-oppløsning mest teoretisk. Men jeg har enda ikke funnet noen skjermkort som støtter 2x VGA? DVI-I har både digital og analogt signal. Så da kan du ta ut det analoge signalet med et adapter og bruke det til VGA. Så hvis skjermkortet har to DVI-I har du i praksis to VGA-utganger hvis du slenger på et par DVI-I-til-VGA-adaptre. (Merk at det må være DVI-I hvis man skal bruke VGA-adapter, det holder ikke med bare DVI.) Endret 30. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Både HDMI og VGA gir HD. I min erfaring så er kvalitetstapet ved å bruke VGA til HD-oppløsning mest teoretisk. Men jeg har enda ikke funnet noen skjermkort som støtter 2x VGA? DVI-I har både digital og analogt signal. Så da kan du ta ut det analoge signalet med et adapter og bruke det til VGA. Så hvis skjermkortet har to DVI-I har du i praksis to VGA-utganger hvis du slenger på et par DVI-I-til-VGA-adaptre. (Merk at det må være DVI-I hvis man skal bruke VGA-adapter, det holder ikke med bare DVI.) Takk for svar, men har jeg fremdeles HD da? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ja, som sagt støtter VGA HD-oppløsning helt fint. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Det kan forresten se ut som sapphire 5750 bare støtter en VGA-utgang. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Det kan forresten se ut som sapphire 5750 bare støtter en VGA-utgang. Hva er forskjell på den og http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574228? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg glemte av at mange skjermkort i praksis bare støtter en VGA-skjerm selv om de har to DVI-I. Antagelig gjelder det den andre også. Men begge skjermene vi diskuterte lenger opp har da DVI? Eventuelt er det mulig med en DVI og en VGA-skjerm. Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg glemte av at mange skjermkort i praksis bare støtter en VGA-skjerm selv om de har to DVI-I. Antagelig gjelder det den andre også. Men begge skjermene vi diskuterte lenger opp har da DVI? Eventuelt er det mulig med en DVI og en VGA-skjerm. Men jeg kan kjøre en DVI-I med VGA adapter, og en gjennom HDMI? Lenke til kommentar
pctil5000 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg glemte av at mange skjermkort i praksis bare støtter en VGA-skjerm selv om de har to DVI-I. Antagelig gjelder det den andre også. Men begge skjermene vi diskuterte lenger opp har da DVI? Eventuelt er det mulig med en DVI og en VGA-skjerm. Men jeg kan kjøre en DVI-I med VGA adapter, og en gjennom HDMI? ja Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg glemte av at mange skjermkort i praksis bare støtter en VGA-skjerm selv om de har to DVI-I. Antagelig gjelder det den andre også. Men begge skjermene vi diskuterte lenger opp har da DVI? Eventuelt er det mulig med en DVI og en VGA-skjerm. Men jeg kan kjøre en DVI-I med VGA adapter, og en gjennom HDMI? ja Gidder noen finne et VGA adapter, som ikke går ut over kvaliteten på noen som helst måte? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Gidder noen finne et VGA adapter, som ikke går ut over kvaliteten på noen som helst måte? Konverteringen til VGA skjer inne i selve skjermkortet, så adapteret har lite å si fra/til på bildekvaliteten. Adapter pleier å følge med skjermkortet, men om du ikke har så finner du VGA-adapter for en billig penge i de fleste butikker som selger datautstyr. For eksempel denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=106841 Endret 30. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå