Maxiraze Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hvordan er dette i forhold til et GF 8800 gts 320mb lenge siden jeg har bygd PC nå så har glemt alt sammens. Når man skifter skjermkort trenger man kunn et hovedkort som har slott som passer skjermkortet og en psu som klarer å gi det nokk strøm? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 ... Omtrent som denne (GF 8800 GTS) i forhold til denne (HD 5770). Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Er det så ille? Fikk lyst til å bytte skjermkort selv, he he. Har et 8800gts 512mb i PC-en jeg skriver på nå. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hvordan er dette i forhold til et GF 8800 gts 320mb lenge siden jeg har bygd PC nå så har glemt alt sammens. Når man skifter skjermkort trenger man kunn et hovedkort som har slott som passer skjermkortet og en psu som klarer å gi det nokk strøm? Ett 5770 vil gi en forbedring på ca 50% til 100%, avhengig av spillet og resten av din hardware. http://www.guru3d.com/article/vga-charts-december-2009/1 Endret 29. desember 2009 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 ok, takker for svar. Trur jeg går for det jeg. Men Skjermkortet skal vel passe fint det? når et GF8800 gts passer så går vel dette også? Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) ok, takker for svar. Trur jeg går for det jeg. Men Skjermkortet skal vel passe fint det? når et GF8800 gts passer så går vel dette også? Ja, jeg vil tro det. Den gamle din har (etter raskt søk på komplett) PCI Express, mens skjermkortet ditt har PCI Express 2.0. Jeg vil tro det går bra likevel, de skal vel fysisk passe inn. Det er fullt mulig at du har PCI Express 2.0 på hovedkortet ditt, dersom du vet typen hovedkort så bør det ikke være noe problem. Ellers vil jeg tro PCI-E er tilbakekompatibelt, dvs. at 2.0 fungerer til 1.0-versjonen, dog med 1.0 kvalitet. EDIT: Har googlet dette, og funnet ut at det fungerer. Dersom du kun har PCI-E 1.0, så vil kortet med 2.0 fortsatt fungere, om dog litt tregere enn ellers. Men det vil fortsatt være en forbering fra den gamle. Du bør også passe på å ha minst 450W strømforsyning til dette kortet. Har selv kjøpt et slikt skjermkort som deg, og kjøpte 550W strømforsyning fra Komplett på tilbud for å passe det nye skjermkortet. Endret 1. januar 2010 av Gylthe Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Du trenger ikke 450 Watt til HD 5770. Dette er et meget strømgjerrig kort, som etter Xbit Labs sin Furmark test kun drar litt over 80 Watt. Anandtech har ett strømforbruk på 256 Watt fra stikkontakten, dvs ca 220 Watt fra PSU for et komplett system med i7 920. Faktisk drar 5770 20 - 30 % mindre strøm enn 8800 GTS. Så etthvert system som klarer å kjøre 8800 GTS klarer HD 5770. Forskjellen mellom PCIe 1.1 og PCIe 2.0 er båndbredde, noe som kan medføre svakere ytelse. Trolig vil effekten være en 2 - 5 %. Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Du trenger ikke 450 Watt til HD 5770. Dette er et meget strømgjerrig kort, som etter Xbit Labs sin Furmark test kun drar litt over 80 Watt. Anandtech har ett strømforbruk på 256 Watt fra stikkontakten, dvs ca 220 Watt fra PSU for et komplett system med i7 920. Faktisk drar 5770 20 - 30 % mindre strøm enn 8800 GTS. Så etthvert system som klarer å kjøre 8800 GTS klarer HD 5770. Forskjellen mellom PCIe 1.1 og PCIe 2.0 er båndbredde, noe som kan medføre svakere ytelse. Trolig vil effekten være en 2 - 5 %. Ok, det høres ut som du har mer peiling enn meg (skal dog ikke så mye til). Bare så at det anbefalt strømforsyning til kortet var 450W. Men det kan vel være mest for produsentens rene samvittighet dersom kortet svies eller lignende... For min del skal jeg uansett kjøpe ny PC, så 550W kommer nok til gode. Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) takker for svar. Bolson : 2-5% lavere effekt regner jeg med og ikke bare 2-5% effekt utav kortet ? Fikk kortet i dag så skal til med litt avinstallering av gamle grafikk kort drivere, så slenger med spørsmålet her, hvordan gjør jeg det ? Har windows 7 så er litt annerledes der. Btw hovedkortet er vel dette her http://www.msi.com/index.php?func=proddesc...mp;prod_no=1261 Endret 6. januar 2010 av Maxiraze Lenke til kommentar
jonol Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 takker for svar.Bolson : 2-5% lavere effekt regner jeg med og ikke bare 2-5% effekt utav kortet ? Fikk kortet i dag så skal til med litt avinstallering av gamle grafikk kort drivere, så slenger med spørsmålet her, hvordan gjør jeg det ? Har windows 7 så er litt annerledes der. Btw hovedkortet er vel dette her http://www.msi.com/index.php?func=proddesc...mp;prod_no=1261 gå inn i kontrollpanel > legg til eller fjern programmer og se om det er noen grafikk programmer der for ditt kort. så laster du ned dette programmet. der kvitter du deg med alt som har med ditt nåværende kort og gjøre. håper dette hjelper Lenke til kommentar
Maxiraze Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Jeg prøvde selv før jeg fikk svar. Det jeg gjorde var at jeg gikk på Device manager og uninstallerte display adapters og GK mitt. Jeg restarta maskina 2 ganger husker ikke hvorfor men iaf så nå har jeg fått tilbake display adapters og den heter nå (Nvidia GeForce 8800gts (Microsoft corporatoin - WDDM v 1.1 Det er vel en slik midlertidig Driver som legges inn automatisk fra windows sin side? Hva vil du/dere anbefale at jeg gjør nå da? skal jeg uninstalere Display adapters igjen for så og gjøre det du sier jonol? Eller skal jeg bare gjøre det du sier og drite i display adapters greiene? Edit! LEste også dette på et forum "Sorry for being so blunt, but... THIS IS RUBBISH! There's no need for a third party tool to remove a driver. It's potentially dangerous. Many people ended up with a completely screwed Windows installation because of that. Please stop spreading this misinformation. " Er det tryt det programmet da ? Edit2! Lastet ned programmet, og skulle starte det men fikk feilmeldingen "code740" the requested operation requires elevation Endret 7. januar 2010 av Maxiraze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå