Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva syns dere om dette oppsettet?


creaT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå for GZ suben, det er en mye bedre sub enn dynabelen.

 

Hva har du plass til i dørene foran da??

Focal sett er sjelden feil, men du kan jo se nærmere på dette: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=2996

 

Også kjøper du en dynabel BF1502 forsterker til det ;)

det så bra ut det. men veit ikke om jeg får plass til det komponent settet i døra.

men d finner jeg ut av til sommeren når jeg får bilen.

 

hva syns du om den monoforsterkeren, er den brukbar til GZ subbene?

Lenke til kommentar
De alpine subene er skikkelig tungdrevne, så da må du ha en større forsterker, og de er vel heller ikke noe spes bedre en GZ subene ;)

okei :)

hvilken forsterker anbefaller du på disse subben da?

hvor mye watt?

 

Selvsagt, så lenge man vet å stille inn og når man skal slutte å skru opp lyden ;)

Kjører med "for liten" forsterker selv på sub.

 

Men ser ikke helt poenget med 2stk av de subene istedetfor 1 bedre, spesielt i en Accent som sikkert har lite bagasjerom.

 

så hvilken monoblokk anbefaller du da?

hvor mye watt?

 

hva kan gå galt med subbene da? har fått vite at det lønner seg å litt for liten forsterker til subber så de ikke sprenges.

 

accenten har faktisk ganske stor bagasje rom.

Lenke til kommentar

Det er ikke watttåligheten du skal se på når du ser på sub, en sub som tåler 10.000watt er ikke nødvendigvis noe bedre enn en sub som tåler 100watt.

 

Se heller på følsomheten. De alpine subene har en følsomhet på 85db målt med 1watt inn, på 1 meters hold, mens GZ subene har følsomhet på 92db. Så med 1watt inn, så spiller gz subene 7db høyere enn alpine subene, så alpine subene vil kreve 3 ganger så kraftig forsterker for å spille like høyt, og med en watt-tålighet på 500watt rms da, så sier det seg selv at det blir problematisk å få alpine subene til å spille like høyt ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke watttåligheten du skal se på når du ser på sub, en sub som tåler 10.000watt er ikke nødvendigvis noe bedre enn en sub som tåler 100watt.

 

Se heller på følsomheten. De alpine subene har en følsomhet på 85db målt med 1watt inn, på 1 meters hold, mens GZ subene har følsomhet på 92db. Så med 1watt inn, så spiller gz subene 7db høyere enn alpine subene, så alpine subene vil kreve 3 ganger så kraftig forsterker for å spille like høyt, og med en watt-tålighet på 500watt rms da, så sier det seg selv at det blir problematisk å få alpine subene til å spille like høyt ;)

 

Den må vel til og med være en 5 ganger så kraftig for å få samme volum.

Lenke til kommentar

okei. takk for hjelp. da går jeg får den konklusjonen at GZ subbene spiller bedre enn alpine subbene.

 

sliter forsatt litt med å forstå forsterker opplegget.

kan noen komme med et forslag på hvilken forsterker jeg skal velge til GZ subbene? pris ca 4tusen skal ha to av GZ subbene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...