Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har fått maksinen i gang, men har erfart litt ustabile bilder i spill som cs og de andre mod`sene der til HL. Har også erfart litt ustabile bilder i Serious Sam. Jeg trodde kortet mitt skulle være så dønn stabilt og bra..... Har nå et ATI Radeon 9800 pro og kjører for øyeblikket 6xAA og 16xAF i 1600x1200(cs) og 1280x1024 i Serious Sam og Unreal2003. Har 8x agp + fsat write og Trueform er på. Kjører også med Cat 3.4 Noen som vet hva dette kan skyldes? Det er liksom de "beine"kantene blir hakkete i bevegelse......... Takker for alle svar Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Merker også av og til en slags strek på midten som flimrer litt....og at vegger osv mister sin faste form i bevegelse...... ingen som har opplevd noe lignende elelr har noen tips anngående hvordan en kan bli kvitt dette? Sette ned AA? Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Vertical Sync, hvis du setter det "Always off" Så vil du merke streker på bildet i slike spill som cs.. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvis Vertical Sync = Off så vil skjermen prøve å vise flere bilder pr sekund enn det den egentlig klarer (bestemt av antall Hz på ref.rate), dermed vil du få uklart bilde, samt en strek som beveger seg over skjermen. Eksempel:: Skjermen er satt til 85Hz, du tar av VSync og får 130 fps i spillet ditt, da vil du få det fenomenet du snakker om. Står derimot VSync på, vil du få like mye fps som refreshraten til skjermen, og du slipper strekene og vil få ett mye mer stabilt og behagelig bilde å se på. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Ja jeg fant nettopp ut det samme. Satt Vsyc på "always on" og bingo all forstyrrelse ble fjernet.....bilde er helt stabilt igjen kjører foruten på 120 hz på lcd skjerm Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 kjører foruten på 120 hz på lcd skjerm Gratulerer, du klarte å skryte av Formac'en din IGJEN... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 kjører foruten på 120 hz på lcd skjerm Gratulerer, du klarte å skryte av Formac'en din IGJEN... Jeg sa det forde jeg vet ikke om det kankje er bra å kjøre så høyt elelr om det er bedre å kjøre 100 hz (mere stabilt) Og en ting du MÅ lære deg..... HZ komemr ikke ann på skjerm det er en instilling in windows så ergo har ingenting med skjermen å gjøre. Du bør tenke over hva du sier når du tydeligvis ikke vet hva du snakker om........jeg begynner også personlig å bli SKIKKELIG lei av dette BARNSLIGE TULLET Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Neivell, antall Hz har altså ingenting med skjermen å gjøre, skal si du er 1337... Antall Hz på skjermen angir hvor mange bilder pr sekund skjermen klarer å vise. Det er bestemt av skjermen, ikke av en innstilling i Windows. Kjøper du en skjerm av dårlig kvalitet klarer den kanskje å vise 1280x1024 i 85Hz, mens en kvalitetsskjerm klarer å vise for eksempel 120Hz i samme oppløsningen. Forøvrig: Skjermen angir samme antall Hz i f.x Linux/BeOS/DOS o.l. og, så det har fint lite å gjøre med innstillinger i Windows. Den eneste innstillingen i operativssystemet du gjør er å optimalisere antall Hz for din skjerm, du kan for eksempel ikke kjøre en skjerm på flere Hz enn den er laget for, da får du ett problem... Men det er greit - Jeg SKAL lære meg at du alltid har rett Slabbedasken... En ting til: Begynner du å bli lei det, la være å legge opp til det, det er faktisk startet egne tråder som omfatter deg og din ordlegging angående Formac'en din... Andre som har samme skjerm har såvidt nevnt at de har en maken skjerm engang, noe å tenke på kanskje? - Og en siste ting sånn helt på tampen; vær så snill å legg litt mer vekt på rettskriving, det ser ut som om det er en 12-åring som skriver, og såvidt jeg vet har ikke 12åringer råd til en Formac 20,1" LCD-skjerm til 14 lilla lapper. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Herregud få deg et liv utenfor dataverdenen. Dette emne er over Si meg...hva i h*****e har dette med emne mitt p gjøre? Jeg spurte om noe mht ustabilt bilde og du kommer med alt dette p***et........ Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Herregud få deg et liv utenfor dataverdenen.Dette emne er over Si meg...hva i h*****e har dette med emne mitt p gjøre? Jeg spurte om noe mht ustabilt bilde og du kommer med alt dette p***et........ Har ett fint liv utenom dataverdenen jeg... Grunnen til at jeg skrev det, var fordi du antydet at jeg hadde feil og jeg motbeviste det... enkel logikk. Du trenger ikke være så krass i ordbruken Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Ja men som du kankje har sett i andre poster har flere beskyldt meg for å SKRYTE om min nye skjerm..og jeg er lei av å bli beskyldt for det. Jeg sliter litt med ytelse i 3dmark og hadde enkelte problemer med noen instillinger,,,,,mitt gamle skjermkort var Riva tnt2 ultra som du da skjønner er det en hel del nytt her + nytt operativsystem (hadde win98 xp pro nå) Mye nytt og sette seg inn, hvor jeg ikke egang kan lage tråd for å få bukt med problemene mine uten å bli beskyldt for skryt NOK EN GANG når jeg trodde jeg endelig var ferdig med den saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå