windir Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg er ute etter en laptop i prisklassen under 20.000 kr. Den skal erstatte husets stasjonære maskin. Jeg vektlegger disse to tingene mest: * Få en god filmopplevelse med å se på Blu-Ray filmer. Høy oppløsning på skjermen. Helst Full HD 1920x1080. * Et grafikkort som kan takle både dagens og neste års spill som er av den litt mer krevende sorten. Det må kunne gå an å spille actionspill på bra oppløsning. Det står nå mellom 2 laptoper som selges på Datakjeden. Maskin 1: Asus Q9000 (best grafikkort, men skjermoppløsning 1600x900.) * GF GTX260M, * 17.3" HD+ (1600x900) (<-- IKKE FULL HD?) Color-Shine (Glare-type), * Pris 18.049 kr hos Datakjeden. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2587445;c:36159 Maskin 2: ACER Blackbeast 8940G (svakest grafikkort av de to, men Full HD 1920x1080) * 18.4" Full HD 1920 x 1080 pixel resolution, high-brightness (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista™ * NVIDIA® GeForce® GT 240M * Pris 14.991 kr hos Datakjeden. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2729413;c:36159 Er det størst sprik mellom de to skjermkortene i ytelse, eller er det større forskjell i filmopplevelsen når man skal se på Blu-Ray filmer på disse 2 skjermene. Spørsmålet er nok vanskelig å besvare, men jeg er bare ute etter noen forhåpentligvis gode råd som kan hjelpe meg i mitt valg. Forskjellene i pris, harddiskstørrelse og RAM er ikke så viktige, men kan ha en ørliten innvirkning. Håper på snarlige svar. I morgen skal jeg høyst sannsynlig kjøpe en av dem. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Er dette de eneste laptopene som er aktuelle for deg? Den Asusen er ekstremt overpriset! Det samme er den Aceren! Denne er noe av det bedre man får idag. Lenke til kommentar
windir Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Er dette de eneste laptopene som er aktuelle for deg? Den Asusen er ekstremt overpriset! Det samme er den Aceren! Denne er noe av det bedre man får idag. Takk, du klarte å gjøre meg enda mer usikker på valg. Multicom Kunshan W870 ser veldig spennende ut på spesifikasjonsmuligheter. Men for å få nok RAM, HDD, Blu-Ray, og Windows 7 må man legge i noen tusenlapper ekstra. Jeg havner allikevel akkurat i underkant av 20.000 kr og får både 17.3" Full-HD LED 1920x1080 oppløsning og et svært sterkt skjermkort i GeForce GTX 280M, 1GB. Det ser ut for at jeg enda må vente litt. Men med en Kunshan w870 kan jeg omtrent ikke ønske noe mere. Så de store laptopene fra Multicom er tingen? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) De har en identisk (bare plass til én HD) laptop med samme spesifikasjon som er 15.6". Denne er også litt billigere. Disse laptopene er det beste man får idag om man ikke skal ha skjermkorter i SLI eller stasjonær CPU. Endret 29. desember 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
aalien Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Jeg bestilte W870 13. Desember og den har fremdeles ikke blitt sendt. Men hvis du ser bort ifra den lange ventetida får du desidert mest for pengene ved å bruke Multicom. Jeg har ikke sett noe tilsvarende i denne prisklassen noen andre steder. Multicom har også nylig fått pris for 3. Billigste nettbutikk. Hvis du vil ha SLI (2 kort) GTX 280M kan du jo ta en kikk på denne: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....9;c:100560;fl:0 Jeg vet ikke om det lønner seg da, siden denne har Core 2 prosessor i stedet for i7..? Lykke til med valget. Off Topic: Hvis du har tatt brukernavnet fra bandet Windir (avataren min) må jeg jo bare få sagt Heidra Valfar! Endret 30. desember 2009 av aalien Lenke til kommentar
windir Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Off Topic:Hvis du har tatt brukernavnet fra bandet Windir (avataren min) må jeg jo bare få sagt Heidra Valfar! Off Topic: Heidra Valfar! \m/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå