DaddyYankee Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Heii I denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...4203&st=820 Lasta opp Marzo et par bilder av bilen sin. Og jeg er sinnsykt forelsket i bildene!! Vil bare lære hvordan man tar sånne bilder.! Disse bildene økte interrensen min for foto i stor grad! Her er bildene: Hvordan tar man disse bildene? Hva slags instilling bruker man? Bruker man photoshop for å få frem fargene? I såfall hvordan? Jeg har Canon 400D og er nybegynner. Så håper på noen svar her! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 HDR: http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imaging http://www.akam.no/artikler/hdr_-_hva_og_hvordan/36395 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) HDR: Jeg tror ikke mer enn maks ett av eksemplene er hdr. Det tredje kan ikke være det. Det korte svare til TS er "mye øvelse", kjøp og les en god bok, post i Bildekritikken, øv mer ... edit: det tredje, ikke det andre Endret 29. desember 2009 av kaian Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 HDR: Jeg tror ikke mer enn maks ett av eksemplene er hdr. Det tredje kan ikke være det. Går jo ann å lage hdr ut i fra ett bilde ved å redigere RAW fila... (hvis det var det du mente da ) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Man kan tonemappe en RAW fil, men det blir ikke HDR av den grunn. De to første bildene er det ikke noe spesielt med, stativ + lang lukkertid om natten + litt shopping Det tredje bildet er tatt med "lang" lukkertid i en bil som kjører i samme hastighet som de to bilene bak, og dermed blir bilene klare mens omgivelsene blir uklare. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hm.. Blir det ikke hdr hvis man kopierer fila (la oss si) 3 ganger, stiller på eksponeringen forskellig og setter dem sammen? Endret 29. desember 2009 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Bilde tre en det man kaller "motion blure" Den beste måte og få disse type bilder som vist her er å bruke HDR og eventuell litt dave hill teknikk. Her har du en tråd om hvordan man lager dave hill bilder. Endret 29. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hm.. Blir det ikke hdr hvis man kopierer fila (la oss si) 3 ganger, stiller på eksponeringen forskellig og setter dem sammen? HDR betyr at man utvider det dynamiske omfanget til bildefilen, så den metoden du nevner blir ikke skikkelig HDR, i og med at man ikke får frem mer dynamisk omfang enn bildet opprinnelig har. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hm.. Blir det ikke hdr hvis man kopierer fila (la oss si) 3 ganger, stiller på eksponeringen forskellig og setter dem sammen? Eksponeringen er allerede gjort, du kan ikke endre den. Du kan selvfølgelig komprimere den dynamikken som finnes i RAW-filen ved hjelp av curves eller "D-lighting" (Nikon-betegnelse). Kan ikke se at det har noe med HDR å gjøre. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Da lærte jeg no nytt i dag også Lenke til kommentar
Itw Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Tror også han har hatt lang lukkertid på bildene i ro, og gått i nerheten av bilene og blitset dem i litt forskjellige vinkler kan det se ut som? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Er dette en gjette konkurranse? Jeg vil prøve #1: Nattbilde av bil. Kun naturlig lys. Kamera på stativ, lang lukkertid. Hvitbalanse justering i PP. #2: Tipper bildet er tatt på dagen, men er litt usikker. S/H konvertert og justert i PP. #3: Alt er i ro bortsett fra asfalten. Motion blur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå