ainstainy Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hei Jeg har en pioneer 50'' og har nettopp kjøpt bose hjemmekinoanlegg.. Så skal jeg kjøpe en bluray spiller til dette. Har sett til litt på ps3 og vanlige bluray spillere i denne prisklassen (rundt 3000kr). Hvordan tror dere det vil bli med lyd og bilde med en ps3 i forhold til en vanlig bluray spiller? Vil en merke forskjell pga. den store tven? mvh Ainstainy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 skjønner ikke hva du mener og 50" er ikke stort. PS3 er en av de beste Blu Ray spillerene du får tak i Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 skjønner ikke hva du mener og 50" er ikke stort.PS3 er en av de beste Blu Ray spillerene du får tak i Er den beste Blu Ray spilleren du får tak i* Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Lurte på om du får like god kvalitet med en ps3 som en vanlig bluray spiller? Og om lyder blir like bra? er det noen ulemper? Og sorry då NIrD at 50'' ikke var stort for deg Er liksom om eg får brukt potensialet på kvalitet og lyd med å kjøpe ps3 eg også lurer på? bose anlegget kostet rundt 20k Endret 29. desember 2009 av ainstainy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 like god? hva snakker du om? hvorfor skulle PS3 være noe dårligere på lyd og bilde enn en hvilken som helst BD spiller? PS3 er faktisk den spilleren som gir best bilde, og hvis du har PS3 Slim kan du kjøre TruHD og DTS HD Master over Bitstream. Blu ray ser bedre ut jo større skjerm du har, Blu ray på en 120" 1080p PJ er snasent. så lenge receiveren din støtter HD Lyd og Tven din er bra nok, får du det beste av bilde og lyd ved å kjøpe en PS3 Slim du må kjøre alt med HDMI kabler. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 du må kjøre alt med HDMI kabler. Untatt lyd som man kjører med optisk Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 såg bare på en test av bluray spillere at ps3 fikk minus for middelmådig bilde kvalitet? Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 såg bare på en test av bluray spillere at ps3 fikk minus for middelmådig bilde kvalitet? Om fargene blir fremstilt litt annerledes eller noe annet småtteri har du fult ut 1920 x 1080 punkter likevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 du må kjøre alt med HDMI kabler. Untatt lyd som man kjører med optisk nei, bare HDMI eller så får du ikke det beste av bilde og lyd. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 du må kjøre alt med HDMI kabler. Untatt lyd som man kjører med optisk nei, bare HDMI eller så får du ikke det beste av bilde og lyd. Å? Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Selvfølgelig er HDMI MYE dårligere en optisk. Hvordan du kan trekke den beslutningen av HDMI som er basert på metall og dets negative sider er overlegent glassfiber forstår jeg ikke. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ikke jeg heller, men det er nå en gang slik at HDMI er bedre enn optisk. Båndvidden er større i HDMI enn i optisk. Forstå det den som kan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 du må kjøre alt med HDMI kabler. Untatt lyd som man kjører med optisk nei, bare HDMI eller så får du ikke det beste av bilde og lyd. Å? Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Selvfølgelig er HDMI MYE dårligere en optisk. Hvordan du kan trekke den beslutningen av HDMI som er basert på metall og dets negative sider er overlegent glassfiber forstår jeg ikke. jeg vet hva jeg snakker om jeg, det gjør ikke du. optisk støtter ikke HD lyd, det må man ha HDMI for. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ikke jeg heller, men det er nå en gang slik at HDMI er bedre enn optisk. Båndvidden er større i HDMI enn i optisk. Forstå det den som kan. HDMI Båndbredden er på 10,2 Gbit/s Optisk Additionally, the per-channel light signals propagating in the fiber can be modulated at rates as high as 111 gigabits per second Altså, Optisk er 10.8 ganger bedre en HDMI når det kommer til båndbredde. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 HD-lyd er støttet, men bare 2.1 dersom det er ukomprimert (Lossless). HDMI har støtte opp til 7.1 for ukomprimert HD-lyd. Slik har iallefall jeg forstått det... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) HD-lyd er støttet, men bare 2.1 dersom det er ukomprimert (Lossless). HDMI har støtte opp til 7.1 for ukomprimert HD-lyd. Slik har iallefall jeg forstått det... 5.1 ukomprimert lyd støtter optisk på PS3, ellers støtter det så mye som det trenger. Kommer ann på produsentene. Om det støtter HD-Lyd eller ikke er irrelevant siden det finnes andre ting som er bedre/like bra. Endret 30. desember 2009 av iNeo Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvor har du kilde på at en optisk lydkabel har kapasitet på 111Gbits? Du mener optisk som i fiberoptisk, alla kablene mellom Norge og Danmark. PS3 har ikke kontakter til slike så vidt jeg vet. For vanlig utstyr er HDMI fortsatt det beste valget... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) hva er det som er bedre enn TruHD og DTS HD Master over bitstream idag? Digital audio bitstream. Originally limited to 48 kHz at 20 bits. Extended to support all modern formats, except Dolby Digital Plus, TrueHD, and DTS HD audio streams. Width 32 bit audio packets Bandwidth Originally 3.1 Mbit/s; Now 125 Mbit/s Endret 30. desember 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Hvor har du kilde på at en optisk lydkabel har kapasitet på 111Gbits? Du mener optisk som i fiberoptisk, alla kablene mellom Norge og Danmark. PS3 har ikke kontakter til slike så vidt jeg vet. For vanlig utstyr er HDMI fortsatt det beste valget... Å? Sjekk toslinkutgangen bak PS3en din du. Kilden er tatt direkte fra Wikipedia og toslink ut/innganger er ca like vanlig som HDMI, folk vet bare ikke om det. Ser du den det står "DIGITAL" over, med en luke? Det er toslinkutgangen og luken er der for å forhindre støv og annet som kan ødelegge lyssignalet. Endret 30. desember 2009 av iNeo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) du blander to forskjellige tind, toslink optisk er ikke det samme som fiberoptisk. i posten over din ser du har toslink optiskt, ikke støtter eller ha nok båndbredde. uansett hvor mye du av en grunn vil ønske at optisk, er veldig gammel teknologi er bedre enn HDMI så er det ikke det, HDMI har mye større bårndbredde og kan kjøre de nyeste HD formatene. best bilde og lyd = HDMI Endret 30. desember 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Da gidder jeg ikke diskutere lengre, men bruk HDMI, siden du da slipper den ekstra kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå