Gå til innhold

Musikk: en sang jeg nettopp har skrevet - si hva dere mener

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skrevet en sang og jeg vil ha tilbakemelding på den om den er bra eller dårlig...gjerne vær kritisk

Hvor bra er sangen i forhold til sangene de verdensberømte skriver? som metallica, ac-dc og tokio hotel?

Min drøm er å bli en world famous gitarist...jeg har en el-gitar men har ikke lært meg å spille gitar enda...skal begynne på nybegynner gitarkurs i februar og skal søke på musikk linjen på en skole i lillestrøm neste år.

Jeg er 16 og går nå medium og kommunikasjon og jeg angrer veldig at jeg valgte medium og kommunikasjon når jeg søkte første året.

Sangen heter "Split off pestilence"

Her er sangen:

My blood in your hand

I wanted away from this you call my mind

You make me feel this fear

I wanted you to disappear

You keeps me in here

I wanted away from this I don't cear

But I can't leave all this lies

And everything you do makes

people to say goodbye

I need to break this barrier

Sea and roads cames in wrong

and deadly time

Leaving this what wasn't same

You keeps me in here

I wanted away from this I don't cear

But I can't leave all this lies

And evetything you do makes

people to say goodbye

Will I ever get home in this time?

My breath can't take more of the same

and I can feel the air moving away from a time

How could I get back into the same?

I need to break the barrier

Sea and roads came in wrong

and deadly time

Leaving this what wasn't same

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så bra ut. Når jeg hører musikk lytter jeg til ha som egentlig blir sakt i lyrikken, denne virker så langt konsekvent til temaet og riktig mht tidslinjen. Bare for å rette en liten skrivefeil, det staves care :)

Ang dette med el-gitar, jeg kjøpte med en Squier Stratocaster for noen år siden, uten noen som helst erfaring. Gikk så til en Ibanez XPT-700 etterhvert. Har ikke tatt noen kurs, bare jammet et par ganger med en kompis, men mener selv jeg er kommet langt. Kan anbefale www.ultimate-guitar.com. Den siden passer til alle, både nybegynnere og eksperter.

Og en siste ting, ikke bekymre deg for hvordan du tror sangen er i forhold til andre artister. Uansett om du er nybegynner eller verdenskjent artist, kan det ikke være sundt å sammenligne nivåer på lyrikken.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan lære alt du trenger å lære på en gitar på nettet, men jeg anbefaler at du tar privattimer hos en fagekspert slik at du blir fortere god på gitar og vet hvordan du skal bevege deg videre.

Nybegynnerkurs -> Viderekomet kurs -> Privattimer sånn burde du gjøre det :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plukk opp gitaren med en gang, da har du mer å komme med når du starter på gitarkurs.

Finn deg noen tabs på internett (tabs viser deg hvor på halsen og på hvilken streng du skal trykke) av noen enkle metallica låter og begynn med en gang.

Mye av det å spille musikk er også å trene opp gehøret, klare å få det til å høres likt ut som på skiva etc.

Hva venter du på? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...