FarAway Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Heisann, beklager for dårlig emnetittel. Det har seg slik at jeg går 2året på Byggfag (VGS) og jeg finner dette faget lite interessant. Snekker, tømring etc. er noe jeg ikke har lyst til videre. Så det jeg lurer på er hva jeg kan eventuelt gjøre fremover. Jeg er veldig usikker på hva jeg har lyst å jobbe med senere i livet. Er de 2 årene bortkastet siden jeg ikke har lyst å jobbe innen bygg? Hvilke skoler kan jeg eventuelt gå videre ? Føler det er vanskelig å vite, jeg er 17år og har null peiling på hva jeg har lyst til, vet det er vanskelig for dere å komme med forslag også. Synes det er kjipt å stå fast på hva jeg har lyst til og jeg føler også at årene på byggfag er bortkastet. Takk for at dere leser dette og beklager for skrivefeil Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Var på samme sted som deg når jeg gikk VK1 Kjøretøy. Tenkte at mekaniker/lakkerer var tingen, men pga dårlig rygg måtte jeg tenke på noe annet. Jeg søkte meg inn på VK2 Almenn Påbygging etter endt VK1. Dette var gørr kjedelig men ga meg kompetanse til å ta en bachelor. Nå har jeg en bachelorgrad i Økonomi og IT-Ledelse fra BI Bergen. Når jeg var ferdig med min bachelor, havnet jeg på samme sted som du er nå, dette var ikke hva jeg ville gjøre, men jeg anser toget som gått og kommer ikke til å endre retning igjen. Hva ville jeg ha gjort annerledes? Tenk på hva du VIRKELIG vil gjøre, hva gidder du gjøre i 50 år fremover til du pensjonerer deg i en alder av 67 år. Skulle jeg ha gjort det jeg egentlig ville ha gjort, hadde jeg nå vært flygeleder. Tenk deg nøye om! Edit: de to årene er ikke bortkastet, all kompetanse er god kompetanse. Endret 29. desember 2009 av vonkane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå