Gå til innhold

Lang lagringstid på mitt 40D...

Anbefalte innlegg

Har merket meg at når jeg tar bilder med lang lukker spesielt bulb funksjon, så tar nesten lagringstiden etter at jeg har tatt bildet like lang tid som selve exponeringen....er det vanligt..?? Jeg har et Sandisk Extrem III CompactFlash 30mb/s 16gb lagringskort i kameraet...Jeg vet ikke, men er det normalt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har merket meg at når jeg tar bilder med lang lukker spesielt bulb funksjon, så tar nesten lagringstiden etter at jeg har tatt bildet like lang tid som selve exponeringen....er det vanligt..?? Jeg har et Sandisk Extrem III CompactFlash 30mb/s 16gb lagringskort i kameraet...Jeg vet ikke, men er det normalt? :hmm:

Det er ikke lagringstid, men "dark frame subtraction" - støyfjerning. Kameraet gjør en ny eksponering like lang som den som tok bildet, men denne gangen med lukkeren igjen, derav dark frame, for å finne hvilke signaler som gis uten lyspåvirkning. Dette "trekkes fra" den opprinnelige eksponeringen og gir et vesentlig løft til bildet. Det kan vel slåes av dersom du trenger det, sjekk manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...