Petrucci82 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Etter jeg kom hjem fra julefjellet satte jeg i alle kontakter igjen men det kommer ikke noe bilde etter jeg prøvde å starte opp pc igjen.. Viften står også på i maks hastighet som den pleier før den går inn i operativsystemet, men nå roer den seg ikke ned. Kan det være en harddisk som har gått så pcen ikke vil boote eller kanskje hovedkortet har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Får du bootscreen da? Ellers må bør du prøve å resette BIOS. Endret 29. desember 2009 av Sovehest Lenke til kommentar
Petrucci82 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Får du bootscreen da? Ellers må bør du prøve å resette BIOS. Ingenting kommer opp på skjermen, hvordan resetter jeg BIOS på et ASUS p5n32-E SLI Plus? har prøvd å ta ut batteriet i 5 sek men fortsatt null respons Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ta ut batteriet og snu det på høykant slik at du kortslutter kretsen (Bruker siden av batteriet til å lage forbindelse mellom metallplate i bunn og metallring rundt der hvor batteriet har stått.) Mulig det finnes jumpere og annet du kan bruke, men dette med batteriet fungerer alltid, og jeg synes iallefall det stort sett er minst stress. Lenke til kommentar
Petrucci82 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ta ut batteriet og snu det på høykant slik at du kortslutter kretsen (Bruker siden av batteriet til å lage forbindelse mellom metallplate i bunn og metallring rundt der hvor batteriet har stått.) Mulig det finnes jumpere og annet du kan bruke, men dette med batteriet fungerer alltid, og jeg synes iallefall det stort sett er minst stress. Selvfølgelig mens strømmen er av? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Strøm av. Slå av bryteren bak på PSU, ikke bare "Soft-Off" eller andre ting. Lenke til kommentar
Petrucci82 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Strøm av. Slå av bryteren bak på PSU, ikke bare "Soft-Off" eller andre ting. hjalp dårlig det og gitt..mulig jeg må ta pcen med på et verksted eller noe? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ta ut rambrikkene og se om det skjer noe. (Igjen skru av strømmen med bryteren bak på maskinen før du roter inni den). Lenke til kommentar
Petrucci82 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ta ut rambrikkene og se om det skjer noe. (Igjen skru av strømmen med bryteren bak på maskinen før du roter inni den). Hmm..fortsatt null respons..kan det være at noe kortsluttet da jeg satte kontakten inn igjen? Skjermkortet kanskje? Har jo to av dem i SLI Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Du får ta ut skjermkort og eventuelle andre kort du har tilkoblet. Kjør så en boot i håp om å få beep-code fra HK. Lenke til kommentar
Petrucci82 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Du får ta ut skjermkort og eventuelle andre kort du har tilkoblet. Kjør så en boot i håp om å få beep-code fra HK. Ganske så dødt her..kan det være hovedkortet som har gitt seg selvom den grønne lampa fortsatt lyser? Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Ha kun komponentene som kreves for å få i gang maskinen, også ha en ram brikke som du prøver på flere slots, og prøv 10-20 ganger før du gir opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå