VegardR Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Er det nokon som kan forstå kvifor prosessoren går på 1600MHz når den eigentleg skal gå på 2130MHz? Den kan komme opp i 2,13GHzom eg røyrer fort på musa eller legg eit program opp og ned fort, men det held ikkje lenge. Skal eg køyre program så blir den ståande på 1600MHz.. Er ikkje vits å prøve med litt krevjande spel heller. Var på LAN og skulle spele compo i CSS, men det var ikkje vits, så eg måtte bruke den bærbare i staden. Har vert inne i BIOS å reset alle instillingane, men det hjelp ikkje det heller. Eg lurer på om det kan vere hovedkortet som er klart, er fleire lydutgangar som ikkje virkar skikkeleg og setter eg i 6gb ram startar ikkje maskina opp, 8gb så begynner den bare å pipe. Og hovedkortet skal kunne ha 8gb. Er veldig takknemlig for all hjelp Mvh. VegardR HD Radeon 4850 Golden Sample Gigabyte GA-N650SLI-DS4 (LGA-775) Intel Core 2 Duo E6420 Kingston 2x2GB PC6400 800MHz Thermaltake PSU TR2 550W Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tipper hovedkort, Nvidia 650 brikkesettet er håpløst. Du må i alle fall oppdatere bios og gi minnet rett spenning for å lykkes med 8 GB minne, oddsen for at kun 4 GB fungerer er betydelig bedre. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Og bruker du vanlig 32-bits operativsystem er det bare maks 4GB som kan benyttes (i praksis ofte bare 2.5->3.2). Med hensyn til prosessorhastighet kan dette skyldes instillinger i BIOS og operativsystemet. Mange prosessore trapper ned hastigheten når det ikke er behov for høy hastighet. Dette sparer strøm, gir mindre varme og dermed mindre viftestøy. Lenke til kommentar
VegardR Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Tipper hovedkort, Nvidia 650 brikkesettet er håpløst. Du må i alle fall oppdatere bios og gi minnet rett spenning for å lykkes med 8 GB minne, oddsen for at kun 4 GB fungerer er betydelig bedre. Åja.. Va inne på hovedsida til Gigabyte, men det var bare den samme BIOS'en. Har prøvd med rett spenning uten lykke.. :/ Lenke til kommentar
VegardR Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Og bruker du vanlig 32-bits operativsystem er det bare maks 4GB som kan benyttes (i praksis ofte bare 2.5->3.2). Med hensyn til prosessorhastighet kan dette skyldes instillinger i BIOS og operativsystemet. Mange prosessore trapper ned hastigheten når det ikke er behov for høy hastighet. Dette sparer strøm, gir mindre varme og dermed mindre viftestøy. Bruker 64-bit Windows 7, har også prøvd med 64-bit Windows XP. Kan ikkje forstå at det skal ha noko innverknad, har tidlegare køyrt med Wondows XP 64- og 32-bit's operativsystem der prosessoren funket heilt fint. Det er først nå seinare når etter at eg formaterte maskina nokre gongar at eg merka det.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Foungerer det med bare 4 GB minne? Minne skal monteres i par. Prøv å justere opp spenningen til North Bridge(NB)et par hakk. Ville kontaktet butikken som solgte hovedkortet og forklart problemet. Ønsk deg et kort fra Gigabyte med P35 eller P45 brikkesett. Forklar at kortet ikke fungerer med minne i alle slottene og at du har problemer med lyd. Fortell at du har forsøkt med nyeste bios og justering av spenningen til minnet. Lenke til kommentar
VegardR Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 Foungerer det med bare 4 GB minne? Minne skal monteres i par. Prøv å justere opp spenningen til North Bridge(NB)et par hakk. Ville kontaktet butikken som solgte hovedkortet og forklart problemet. Ønsk deg et kort fra Gigabyte med P35 eller P45 brikkesett. Forklar at kortet ikke fungerer med minne i alle slottene og at du har problemer med lyd. Fortell at du har forsøkt med nyeste bios og justering av spenningen til minnet. Ja. Det er 4x2GB, 2 par. Trur eg bare sender det inn. Det er mest sansynleg utgått så eg får sikkert igjen pengane så eg kan kjøpe eit nytt og betre eit. (Y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå