Gå til innhold

Sony A380 som første slr?

Anbefalte innlegg

Hei dere, nytt medlem med det samme spørsmålet som mange andre her

Skal kjøpe mitt første digitale speilrefleks, og begynner å bli gal av lese tester og hint

fra alle her inne.

Skal bruke apparatet til å ta bilder av barn og dyr i bevegelse.

Vurderer flere merker, men etter å ha prøvd å holde de fysisk i hendene, + at en kamerat har et sony a350 med noen ekstra linser, ser det ut til at jeg går for en sony A380.

Dvs; ca 6000 kr.

Er dette et godt valg??, og er tilbudet fra Dustin på 3990 for hus og linse et kupp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A380 er, i likhet med "alle" andre speilreflekskameraer på markedet, et svært godt kamera. Dersom du har tilgang på ekstrautstyr og det er godt å holde i, er det neppe noe poeng i å lete videre. Kameraet (evt. "prisklassen) har begrensninger, men dette går mer på funksjoner, knapper og skuddtakt, og er ikke noe problem for den jevne bruker.

En unik funksjon ved A380 (og A350) er at man kan benytte skjermvisning ("liveview" slik man gjør på et kompaktkamera. Nyttig i flere sammenhenger, men kanskje mest når noen som ikke er vant til å kikke i søkeren skal bruke det.

4000 virker som en fin pris (sparer ca. 1800 i forhold til nest billigste pris for kamera+kitobjektiv). I følge Prisguiden er det ingen igjen på lager, men nest billigste pris (Japan Photo, 5800) ser heller ikke så verst ut.

Lykke til, du velger neppe feil. :)

Lenke til kommentar

4 lapper for A380 er en sinnsyk bra pris. Kjøpte nettopp mitt A330 for 3700, og er strålende fornøyd med det, A380 er vell såvidt jeg vet modellen over(vet ikke hva som er bedre dog men), så det er bare å kline til.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...