Gå til innhold

Nvidia utsetter DirectX 11-grafikk

Anbefalte innlegg

@cocopara

Det er nok ikke løgn dette, NVIDIA selv har offentlig uttalt seg om problemer med for varm grafikk på bærbare. De har også sluppet en bios oppdatering som gjør at vifte hastigheten settes betydelig opp for og forhindre overoppheting. NVIDIA har også trukket tilbake flere bærbare etter mye problemer som ikke ble oppdaget før god tid i etterkant. Vi snakker om mange frustrerte forbrukere her. Jeg kan lett tro at Fjodorgrim er en av dem.. :)

Gjaldt ikke dette i hovedsak 8400GS brikkene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@cocopara

Det er nok ikke løgn dette, NVIDIA selv har offentlig uttalt seg om problemer med for varm grafikk på bærbare. De har også sluppet en bios oppdatering som gjør at vifte hastigheten settes betydelig opp for og forhindre overoppheting. NVIDIA har også trukket tilbake flere bærbare etter mye problemer som ikke ble oppdaget før god tid i etterkant. Vi snakker om mange frustrerte forbrukere her. Jeg kan lett tro at Fjodorgrim er en av dem.. :)

Gjaldt ikke dette i hovedsak 8400GS brikkene?

Det var vel 8000-serien og 7000-serien, litt usikker på om 6000-serien var berørt.
Lenke til kommentar
Var det ikke innom noe 9400GS også da? :hmm:

Det var G84 og G86 brikkene som var berørt av dette, og kun tidlige batcher. Problemet var fyllstoffet og loddingen når de gikk over til RoHS.

I bunn og grunn er det nok både nVIDIA, den taivanske produsenten som har ansvaret for å montere GPU'er fast til selve pakken, eller brikken, som hadde gitt feil spesifikasjoner, samt laptop-produsenter som hadde marginale kjøleløsninger.

nVIDIA har allerede kompensert alle laptop-produsentene som var berørte, slik at kundene skal få lenger garanti. Så de har ryddet opp etter seg vil jeg si.

Lenke til kommentar
Hva skiller Tesla fra skjermkortene?

Tesla har kun en DVI...

Tesla har også mer minne (3 eller 6 GB), samt mulighet for å bruke ECC på minnet. Ellers er det endel små forskjeller...

Kortene som skal vises frem på CES er av GeForce variant.

Lenke til kommentar

Så dette stemmer ikke?

.. Så vidt meg bekjent yter nyeste revisjon av NvidiaTesla flere ganger bedre på double precision floating-point format enn det dagens raskeste CPUer gjør, mens ytelsen i single precision floating-point format ligger godt under de raskeste kortene i 200-serien. Om Tesla-eiere får servert de samme arbeidsenhetene som blir gitt til vanlige GPUer vil jo det undergrave hele ytelsespotensialet til disse kortene.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så dette stemmer ikke?
.. Så vidt meg bekjent yter nyeste revisjon av NvidiaTesla flere ganger bedre på double precision floating-point format enn det dagens raskeste CPUer gjør, mens ytelsen i single precision floating-point format ligger godt under de raskeste kortene i 200-serien. Om Tesla-eiere får servert de samme arbeidsenhetene som blir gitt til vanlige GPUer vil jo det undergrave hele ytelsespotensialet til disse kortene.

Nei, det stemmer ikke...

Dagens high-end Tesla-kort (C1060) basert på GT200b har peak tall på 933 gigaflops (SP) og 78 gigaflops (DP)

GF100 basert Tesla (C2070) har peak tall på 1260 gigaflops (SP) og 630 gigaflops (DP)

Uansett så kan ikke disse tallene sammenlignes direkte. Effektiviteten på GF100 er mye mye bedre enn på dagens kort baser på GT200b.

Lenke til kommentar
Bra at ATI får solt seg litt ja, men det er helt uaktuelt å kjøpe ATI før de kommer med en eller annen støtte for 3D briller som fungerer like bra som NVIDIAs løsning.

GF100 kommer til å få støtte for nVIDIA sitt svar på Eyefinity. nVIDIA sin multimonitor løsning kan også brukes med 3D briller. Teknologien heter "NVIDIA 3D Vision Surround". Blir høyst sannsynlig annonsert på CES.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Her er annonseringen...

http://blogs.nvidia.com/ntersect/2010/01/s...technology.html

3D Vision Surround mentioned in today’s release. Yep, that’s right... with 3D Vision Surround, now you can play on three 3D displays simultaneously, and span your entire game across all three panels for a totally immersive, rocking 3D environment. Of course, you can also use our Surround technology in 2D mode too, but why would you want to game in a flat environment?

And while 3D Vision Surround will be officially launched with our GF100 GPUs later in Q1, the good news for everyone is that 3D Vision Surround will also be supported on our GT200 family too!

3 Skjermer kommer altså til å fungere på GT200 hardware også... Mer detaljer kommer i ukene fremover.

Lenke til kommentar
Så jeg kan koble 2xDVI og 1xHDMI->DVI på mitt GTX285?

Hvordan de kommer til å gjøre det med GT200 kan jeg ikke si noe om, men det er kun snakk om uker før det blir tilgjengelig for sluttbrukere. Før lanseringen av GF100 som er helt i begynnelsen av mars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...