Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tenkte å fikse w7 på pcn min, Acer Apire 5737z. Har vista. Har snakket med to butikker i nærområdet her nå å blir jo ikke helt klok for å være ærlig. Den ene hadde oppgradering fra vista til w7 til 1300,- og den andre hadde den ikke oppgraderingen (W7 HomeP.begge) til 1199,- Jaha..hva er best da? Og er det kanskje mulig å få fikset w7 billigere over internett? Er litt blond på sånt for å si det sånn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Du må finne ut om det var OEM eller fullversjon den andre butikken har da... Fordelen med oppgraderings versjonen er at du kan flytte den til andre pcer om du får deg en ny pc i fremtiden, eller bytter hardware (ikke så aktuelt med en bærbar). Men en del nettbutikker selger jo Home Premium oppgradering ned i 800 kroner + frakt, så du vil kunne spare litt der. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Når jeg ser på mpx feks. så er den oppgraderingen fra vista til w7 til 800,- kun for minipc`r med innstallert starter. Og den andre oppgraderingen koster 1295(norsk versjon), kun 1 bruker står det..vet ikke om det kanskje betyr at man kun kan bruke den på en pc? Og hva er forskjellen på OEM og fullversjonen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Uansett hva du kjøper kan du kun bruke den på en pc på samme tid (altså en bruker). OEM låses mot hardwaren din, og kan da i teorien ikke installeres på andre pcer. (om du bytter pc f.eks). Oppgradering og fullversjonen lar deg bytte pc og hardware uten problem. Høres ut som om prisen du har fått for oppgradering er helt grei da. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ser på microsoft store uk at man kan laste ned direkte oppgradering pluss få tilsendt backup i posten til 750 kr Kanskje like lurt det da? Billigere også Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Ser på microsoft store uk at man kan laste ned direkte oppgradering pluss få tilsendt backup i posten til 750 kr Kanskje like lurt det da? Billigere også ville ikke valgt å få tilsendt platen, for da må du betale norsk moms 25% og tollgebyr i tillegg. Så prisen blir da ca 1045 kroner. Men velger du kun nedlastning, så koster det deg bare 750 kroner. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 hehe ja ser jo nå under bestilling her at jeg må ta vekk den plata i posten ettersom de ikke sender til norge Så da får jeg prøve ut det å laste den ned da Håper bare det går greit Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 hehe ja ser jo nå under bestilling her at jeg må ta vekk den plata i posten ettersom de ikke sender til norge Så da får jeg prøve ut det å laste den ned da Håper bare det går greit Du vet hvordan du brenner et nedlastet .iso image over på en DVD som da blir selve Windows 7 plata? Hvis ikke så bør du lese litt om det først. Du må ha et brennerprogram og en tom DVD plate for å få dette til å fungere. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Veldig komplisert? Har dvd plater og brenner Prøvde å betale her nå men ble sendt tilbake til der hvor jeg gjør siste steg av bestillingen igjen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Veldig komplisert? Har dvd plater og brenner Prøvde å betale her nå men ble sendt tilbake til der hvor jeg gjør siste steg av bestillingen igjen Var det ikke et eller annet med at Microsoft UK ikke selger til kunder utenfor UK? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Veldig komplisert? Har dvd plater og brenner Prøvde å betale her nå men ble sendt tilbake til der hvor jeg gjør siste steg av bestillingen igjen Ikke veldig komplisert nei. du må velge Sverige eller Danmark som land samt en postadresse i Sverige eller Danmark. Søk opp postnummer i Stockholm f.eks... Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 kom videre nå Må velge download 64 bit iso versjonen da? Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 ser pc`n min har 32bit. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 ser pc`n min har 32bit. Har du 4 GB RAM eller mer = 64bit. Hvis ikke kan du selv bestemme, kanskje trygges med 32bit ang drivere og slikt. Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Da er w7 på vei ned på min maskin :) Spennende Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 ser ut for at jeg må ha ett prog. for å brenne iso filen også..har vist bare win. mediaplayer her til å brenne om jeg ikke tar helt feil. Forslag? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) ImgBurn Download her. Guide her. Endret 29. desember 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 juhu! Da har jeg w7 Menne...mangler lyd. Får ikke noe lyd på maskinen i feks. spotify..lyden står på fult også. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Og høyttalerne er plugget inn? :-) Du mangler vel kanskje drivere for lydkretsene. Ta en tur innom WindowsUpdate og se om det er noen "Optional" drivere der. Ellers er det å lete hos PC-produsenten ... Lenke til kommentar
Frk.Lilla Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Er en bærbar med intigrerte høytalere Får lete litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå