inaktiv000 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har en standard Netopia router fra NGT. Er det mulig å benytte en PC til å koble til (linux box)? Hadde vært greit å sluppet å ha en router "i veien", og kunne benytte iptables osv istedet Lenke til kommentar
Corn Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Da tror jeg du må ut med 150kroner måneden for fast ip-addresse med subnet Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 jeg tenkte mere på å bare plukke vekk routeren og koble en linux box inn i stedet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg tenkte mere på å bare plukke vekk routeren og koble en linux box inn i stedet Det går ikke med mindre du finner et passende PCI ADSL-kort eller et reint ADSL-modem, uansett vil nok NGT bli sure. Lenke til kommentar
mar Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 jeg tenkte mere på å bare plukke vekk routeren og koble en linux box inn i stedet Netopia boksen er jo mer enn bare en router, den er jo også et adsl modem. En løsning er jo og forwarde alt til linux boksen også la den ta seg av delingen av linjen, men det var vel kanksje ikke det du ville. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Det er en stund siden jeg les hele denne kontrakten til NGT, men jeg mener å huske noe om at det sto der at du ikke kunne bruke noe annet utstyr enn det NGT leverte. Det står hvertfall på FAQ inne på kundesidene. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 DEt er mulig å slå av firewallen i netopiaen, og da er det jo fritt fra, bare la den gi ip til din linux-box. Mener det er mulig å slå av routerfunksjonene også. Lenke til kommentar
methlie Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Hvordan slår jeg av routerfunksjonene da? Kanskje det kan hjelpe mine problemer med messengeer...se http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=118627 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Det hadde kanskje vært en idé å skrudd av router funksjonen. Hva skjer da? Opptrer den som et rent modem? Blir det likevel NAT til linuxboxen, eller blir det den som får ip ut mot internett? Jeg lurer forresten på om jeg fremdeles har modemet fra telenor.. mulig å bruke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå