Gå til innhold

Dell Studio 17, noen med erfaringer?

zarchon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det sto at tilbudet varte til 6.Januar, bestilte jeg før tolv igår(varer ut dagen). Skal sende de mail og fortelle at jeg vil helst ha full HD, og om de har mulighet til å fikse det til meg, for ekstra penger selvfølgelig. Pakken var forventet å bli fraktet hjemme til oss 24. Februar, noe jeg syntes var litt sjokkerende, men jeg skal ikke klage siden jeg fikk gratis frakt og over 4000 i avslag.

Lenke til kommentar
Nå la de faktisk til enda en Studio 17 i listen, med bedre skjerm og windows 7. Faen at jeg ikke ventet en dag. Får ikke endret orderen på en dag heller, men jeg har sendt mail i tilfelle.

Ja, den er akkuratt lagt ut. Var inne for en time siden og da var den ikke kommet slik at man kunne velge specs osv. Som du ser er det bare mulig å velge standardservice.

Det står du sparer 4300 kr ved å velge denne, så ring dem eller send mail og spør om du kan få samme tilbud.. :)

Hva vil denne berøringsskjermen si? Det er vel ikke touch på selve skjermen?

Sendte mail til Dell nå. Måtte ringe en dansk dame for å få mailadressen til en kar. Hvilken mailadresse sendte du til?

-Kristiantre

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere: Ring eller send mail til dell. Treffer du på en hyggelig selger har de mange flere alternativer enn du får på dell.no når det gjelder konfigurasjon.

Fikk selv bestille i7 prosessoren 1 måned før denne ble tilgjengelig på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere: Ring eller send mail til dell. Treffer du på en hyggelig selger har de mange flere alternativer enn du får på dell.no når det gjelder konfigurasjon.

Fikk selv bestille i7 prosessoren 1 måned før denne ble tilgjengelig på hjemmesiden.

Har prøvd å ringe dem 2 ganger nå, men begge gangene har jeg havnet opp hos en dansk dame som sier ingen er tilgjengelige. Hun lover å ringe meg opp, men ingen har ringt. Venter fortsatt på mail fra de..

Lenke til kommentar

Fått svar fra Dell jeg også nå.

"Hej Kristian ,

1. Full-hd har vi tyvärr inte längre

2. Det stämmer med 4695, en rambrikke på 4 GB kostar väldigt mycket idag vilket gör prisskillnaden.

3. Man kan byta till windows 7, det kan jag ordna.

4. Studio 17 är välventilerad och ska ine ha några värmeproblem, det bästa för att få respons är att checka tester online.

5. Jag kan eventuellt ordna ett liknande tilbud, du får gärna kontakta mig då så ska vi se vad som kan fixas. "

Det var altså ingen mulighet med høyere oppløsning, heftig dyrt med 2gb mer, Windows 7 kan fikses og det er mulig å kunne prate/sende mail for å få evt bedre tilbud osv.

Venter nok 2-3 uker før jeg bestiller da..

Lenke til kommentar

Skal ha meg en Dell i løpet av året og Studio 17 ser fristende ut. Ser ut til å ligne på min 4 år gamle Inspiron 9400 som jeg har vært, og fortsatt er, knallfornøyd med.

Men.. jeg kommer til å vente til de får tilbake 1920 x 1200 oppløsning noe som i mine øyne er påkrevet når man sleper med seg en 17"

Kommer også til å ha 8Gigg minne i den, men det blir selvsagt kjøpt utenom da Dell tar blodpris for slike oppgraderinger.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Du sier du skal vente. Vet du at de vil få tilbake 1920 x 1200 oppløsning, eller er det noe du regner med eller håper på?

Kun spekulasjoner fra min side, men Studio 17 har jo hatt denne oppløsningen og all historie tilsier at det vil komme om det er teknisk mulig.

Siden jeg ikke _må_ kjøpe i dag så venter jeg noen måneder og ser om det kommer. Eventuelt så velger jeg en annen tilsvarende modell.

Noe annet enn 1920 x 1200 på en 17" er for meg uaktuelt (er utvikler), men sikkert greit nok for andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fekk mail med Dell Salg no, 1920 * 1200 er ikkje tilgjengelig no.

Dei har problem med leveransane frå Asia.

Grunnen til den gode prisen på Studio 17 no er att dei ikkje har betre skjerm enn 1600 * 900 å levere skriver han på salg til meg.

Kansje samme problemet som Apple he ?

"Streik

En annen årsak kan være at arbeiderne ved Wintek-fabrikken på Taiwan, som leverer skjermer til Apple, nå er i streik."

http://www.itavisen.no/833428/itablet-komm...st-til-sommeren

Lenke til kommentar
Det ser ut til at det er litt problemer med Dell Studio 17 (1747) med i7 prosessor:

bl.a.: http://en.community.dell.com/forums/p/19311065/19615044.aspx

Så jeg tror det er lurt å avvente denne modellen litt...

Ikke bra! Hadde tenkt meg å bestille til neste uke, men nå tror jeg at jeg skal drøye den litt..

http://en.community.dell.com/forums/p/19310587/19615237.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...